Ik lees altijd veel verhalen mee hier op Medisch maar nooit gedacht zelf een topic te maken..
Helaas komt dit erg weinig voor en wie weet vinden mensen het intresant dus hierbij.............
Alsof ik nog niet genoeg paarden ellende heb gehad, heeft mijn prachtige welsh B pony van 3 jaar een klap gehad van een andere pony recht op zijn giecheltje. Toen ik gebeld werd door de stalbaas, had ik gelijk de dierenarts gebeld en ben ik naar stal geraced daar wist ik niet wat ik aantrof....
Ik dacht, dit komt niet meer goed en het leek uren te duren voor de DA er was.
Mijn arme kereltje, had zoveel zeer!
De dierenarts was erbij die ook tandarts is zei schrok ook even van de ravage.
Gelijk een flinke verdoving, rustgever, plaatselijke verdovingen, en antibiotica pijnstillers etc en daar gingen we... Op naar er iets van maken.
Ondanks dat zelfs zijn gehemelte loshing heeft ze haar werk toch wel mooi gedaan!. Mijn complimenten!
Ze heeft de grote tand proberen te behouden maar of die gaat blijven zitten... tijd zal het leren.
Voor de rest zijn er 6 tandjes uit, en hopen dat zijn melktandjes nog goed terug komen.
We staan onder begeleiding van de tandarts/dierenarts die meerdere malen per week komt.
Afgelopen dinsdag heeft deze ravage plaats gevonden.
Tips ervaringen, en evt steun word gewaardeerd.
Ik kan voor wie het leuk vind, het topic bijhouden met foto's. Ik moet hem erg vaak spoelen, verder eet hij geplukt lang gras, en hele kleine beetjes hooi. Voor de rest 2x per dag slobber met zijn pijnstiller en de pensionhouden spuit zijn antibiotica. Voor de rest mag hij niks eten, tot het er beter uit ziet.
Foto's:

Wanneer het verder geheeld is zal er een foto gemaakt worden van zijn boventanden/kaak.