Momenteel zitten wij met ons paard in een soort voer-crisis.

Ik heb een draver x tuigpaard van 12 jaar waar ik deze maand voor het eerst Z1 dressuur ga starten.
Dit is voor hem best zwaar en daarom wil ik hem er graag bij helpen door een goede brok aan te bieden.
Hij heeft voorheen altijd op weinig brok gestaan (1kg per dag maximaal), omdat hij heel erg heet (vervelend, schrikkerig) wordt van brok.
Maar nu merk ik echt aan zijn bespiering dat hij meer nodig heeft.
Ook heeft hij in de overgang van winter naar zomer (rond maart) heel veel moeite met verharen, en daarbij valt hij dan altijd heel erg af.
Sinds een maandje staat hij op 2kg basisbrok (van Besterly), maar hij wordt toch wel weer aardig schieterig.
Ik heb hem voorheen op verschillende soorten brok gehad met wisselende resultaten:
- Draversbrok van Havens (werd hij veeeeel te druk van)
- Ponybrok van ...? (viel hij weer van af)
- Mais-lijnzaadbrok in combinatie met basisbrok (wilde hij uiteindelijk niet meer eten)
- Sportbrok van Subli geloof ik (weer veel te druk)
Ik heb nu een zak Pavo Condition aangeschaft, maar ik las dat daar weer weinig in zit voor een paard die intensief bereden wordt.
Ik zet hem liever niet vol in het sportbrok, omdat hij anders niet te hanteren is.
Maar toch wil ik iets hebben wat geschikt is voor een intensief getraind paard.
Hij gaat donderdag van stal verhuizen en daar gaat hij onbeperkt ruwvoer krijgen. (nu krijgt hij bijna onbeperkt)
Wie heeft er tips voor mij?
Groetjes,
Caroline
Foto van mijn paard gisteren. Zoals je kan zien is hij niet veel te mager, maar in de winter is dat heel anders, dan is hij echt gauw te mager. Hij ziet er nu voor zijn doen heel goed uit, maar alsnog vind ik hem nog niet zo lekker in zijn spieren zitten. Ik zie hem liever wat te dik dan te dun, en helaas is hij nog nooit te dik geweest!

Zo ziet hij eruit in een slechtere periode (einde winter en einde zomer)

Dat wordt helaas echt wat teveel van het goede..