Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

met ijzers loopt hij duidelijk veel zelfzekerder. De rest heeft geen ijzers nodig. Tilmar schreef:Zonder ijzers kan je prima op gras rijden, pas met hoefijzers gaan ze glijden.
Te snel slijten, gevoelige zolen, verkeerde stand of gewoon heel slechte voeten kunnen een reden zijn voor ijzers.
Het valt mij wel eens op dat paarden die heel hoog in de dressuur lopen soms geen ijzers hebben, blijkbaar zijn er ook nadelen.

Maartje1990 schreef:Paarden hebben hoefijzers omdat de eigenaren niet snappen dat het ook zonder kan
Zoe_97 schreef:wie heeft het hier over egoïstisch? de meeste redenen hier zijn daarbij medisch. misschien lezen voor je zo een domme, niet-onderbouwde opmerking plaats
Maartje1990 schreef:Paard heeft meer grip met blote hoef dan met ijzer. Ik zou verder nooit zo egoïstisch zijn om mijn eigen plezier (springen van een concours) ten kosten te laten gaan van een paard (als die dus ijzers ''moet'' hebben met kalkoenen omdat ik in anders niet meer springen kan)
@zoe_97: zullen we wel vriendelijk blijven? Ik reageer op niemand persoonlijk en blijf verder gewoon vriendelijk en respectvol. Zou fijn zijn als dat wederzijds ook zou kunnen
Als je er niet tegen kan dat mensen op je reageren moet je misschien eens op houden met zelf zo vuil te reageren.
Maartje1990 schreef:Paarden hebben hoefijzers omdat de eigenaren niet snappen dat het ook zonder kan
Maartje1990 schreef:Paard heeft meer grip met blote hoef dan met ijzer. Ik zou verder nooit zo egoïstisch zijn om mijn eigen plezier (springen van een concours) ten kosten te laten gaan van een paard (als die dus ijzers ''moet'' hebben met kalkoenen omdat ik in anders niet meer springen kan)
@zoe_97: zullen we wel vriendelijk blijven? Ik reageer op niemand persoonlijk en blijf verder gewoon vriendelijk en respectvol. Zou fijn zijn als dat wederzijds ook zou kunnen