Hij staat voor erg stijl, waardoor er op de puntjes van zijn voorhoeven veel druk komt met een scheur tot gevolg. En hij zet elke stap zijn voorbenen hard neer.
We hebben eigenlijk al heel wat geprobeerd. Verschillende soorten ijzers, geen ijzers, scheur eruit snijden enz, enz. Maar eigenlijk veranderd er weinig.
Op dit moment is de scheur weer behoorlijk. En donderdag komt de smid. Wat zouden jullie doen? Misschien kan ik eens hard op denken samen met de smid.
Of misschien heeft iemand ervaring en een oplossing?
Ik zie net op de foto's dat ik de hoeven niet van te voren even schoon heb gemaakt,
had hem net uit de weide getrokken en dacht 'snel foto's maken, voordat ik het weer vergeet'. Want dat had ik al steeds eerder willen doen. Maar normaal houd ik dat gat zo goed mogelijk schoon.

En dan zijn achter hoeven. Ook een aandachtspunt. Imo zijn ze véél te kort. Al lijkt James er geen last van te hebben. Ik zit te denken om James ook ijzers achter te geven. Dat ga ik natuurlijk ook overleggen met de smid. Maar ik ben ook benieuwd naar jullie ideeën. Tips, Do's and Dont's.

beetje peren met appels vergelijken dat natuurlijk bekappen en het "normale"
.