Alvast bedankt voor het lezen en mijn excuus als het niet op de goede plek staat.
Mijn in april 5 geworden paard is in april verhuisd van een fijne plek naar een andere fijne plek.
De reden waarom ik heb gekozen voor deze plek is omdat ze hier het hele jaar 24/7 buiten staat en op de andere plek alleen in de zomermaanden en ik merkte dat ze in de winter af en toe wat down was. En daarbij ook niet vervelend is het dichter bij mijn eigen huis.
Rond mei merkte ik dat ze wat dunner werd, dus wat doe je dan? bijvoeren. 1 juni is de tandarts geweest en het bleek dat het ook nodig was. Ze kon het eten niet goed vermalen waardoor het niet goed verteerd werd en het hooi er weinig verteerd weer uit kwam via de mest. 1 juni gelijk haar mest laten onderzoeken (maart was ze ontwormd) en ze bleek eitjes te hebben van spoelwormen. Dus gelijk ontwormd.
Vandaag is de DA langs geweest omdat ik het fijn vond als ze haar nog even zag en keek hoe het met haar ging. Mest in water gehouden en er zat zand in. Dus ik heb sand oil voor haar gekregen en gelijk vandaag mee gestart. 1 juli laat ik haar mest weer onderzoeken op wormen.
Nu komt het, ze staat het grootste gedeelte van de dag in de bak op zand. Haar hooi krijgt ze op de stenen 3 keer per dag. Van mij krijgt ze om aan te komen 1 maal daags slobber en 's avonds krijgt ze een schep biks. 's Avonds staat ze twee uur op het gras. Wat vanaf morgen uitgebreid wordt naar ook overdag van ongeveer 11:00/16:00. Langer kan niet, want het is niet een heel groot stuk en anders blijft er niks van over en heeft ze over een poos alleen maar een kaal stuk. Volgens de DA was het verveling dat ze zand in haar darmen had zitten. Ik heb haar nu sinds 1 juni juist vakantie gegeven zodat ze aan kan komen. Ik heb haar vanmorgen even aan het halstertouw gelongeerd en ze was erg energiek
. Maar ik wil haar nog wel even lekker vrij geven totdat ze zich weer goed voelt.Dus nu twee vragen.
Hoe kan ik voorkomen dat ze zich niet weer gaat 'vervelen' en weer zand in haar darmen krijgt (ze staat met een paard en shetlander samen)
Wat vinden jullie van het voerbeleid?
Alvast bedankt!