Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Gioia1997 schreef:ze is 17, volgens mij heeft ze al een hele tijd geen wormenkuur meer gehad, of griepspuitjes in het algemeen. Moet eerlijk toegeven dat we het niet altijd ze netjes bijhouden. Maar het andere paard heeft nergens last van, als het wormen zijn moet ons 2e paard er niet ook last van hebben?
Gioia1997 schreef:pfft zal het echt niet meer weten, denk dat ze voor het laatst ontwormt is toen ik nog met dr op ponykamp ging, toen was ik 16 denk ik? Dus dat zal 3 jaar geleden moeten zijn. Dit soort zaken laat ik meestal aan mijn vader over dus ik zelf zit er niet zo achteraan (smoesjes, ik weet het)
Dierenarts erbij halen zal behoorlijk wat moeite gaan kosten, mijn vader heeft een instelling dat de natuur zichzelf wel oplost en tenzij het echt zichtbaar levensbedreigend is zal hij dit niet zo 1,2,3 goed vinden. En met 18 jaar zonder werk zijn dierenarts rekeningen een beetje te hoog om te kunnen betalen, anders had ik hem op mijn kosten al lang gebeld.
Gioia1997 schreef:pfft zal het echt niet meer weten, denk dat ze voor het laatst ontwormt is toen ik nog met dr op ponykamp ging, toen was ik 16 denk ik? Dus dat zal 3 jaar geleden moeten zijn. Dit soort zaken laat ik meestal aan mijn vader over dus ik zelf zit er niet zo achteraan (smoesjes, ik weet het)
Dierenarts erbij halen zal behoorlijk wat moeite gaan kosten, mijn vader heeft een instelling dat de natuur zichzelf wel oplost en tenzij het echt zichtbaar levensbedreigend is zal hij dit niet zo 1,2,3 goed vinden. En met 18 jaar zonder werk zijn dierenarts rekeningen een beetje te hoog om te kunnen betalen, anders had ik hem op mijn kosten al lang gebeld.
geerke schreef:Gioia1997 schreef:pfft zal het echt niet meer weten, denk dat ze voor het laatst ontwormt is toen ik nog met dr op ponykamp ging, toen was ik 16 denk ik? Dus dat zal 3 jaar geleden moeten zijn. Dit soort zaken laat ik meestal aan mijn vader over dus ik zelf zit er niet zo achteraan (smoesjes, ik weet het)
mijn god....uiteraard lost de ''natuur'' dit een keer zelf op.Maar dat is niet de manier die jij graag ziet denk ik.
In dit geval zou ik een halve dosering Ivermectine geven,na twee weken een hele dosering en dan na drie weken een pramox.
ingedebruijn schreef:Volgens mij krijg je tegenwoordig alleen nog een kuur na een mestonderzoek. Tenminste hier wel. Hoewel ze je er waarschijnlijk ook wel een paar meegeven als je zegt dat hij al 3 jaar niet gedaan is.
geerke schreef:maar wat ik niet begrijp...je bent 18 jaar,je hebt al jaren dit paard en je weet niet wat wormen/wormkuren/werkzame stoffen/gevolgen van niet ontwormen zijn?
En ook durf ik met zekerheid te stellen dat een DA er gewoon een hele kuur indondert...wedden?En dat is dus vrij risicovol.
geerke schreef:maar wat ik niet begrijp...je bent 18 jaar,je hebt al jaren dit paard en je weet niet wat wormen/wormkuren/werkzame stoffen/gevolgen van niet ontwormen zijn?
En ook durf ik met zekerheid te stellen dat een DA er gewoon een hele kuur indondert...wedden?En dat is dus vrij risicovol.
bigone schreef:Ts, had je mijn vraag over het weiland gezien??