Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.Billy schreef:In de safe and sound van Dodson and Horrell zit volgens mij flink melasse...is erg plakkerig!
salamaleque schreef:Ik moet toegeven dat ik nog niet heel goed thuis ben in de wereld van het krachttoer maar ik ben wel geïnteresseerd in de verschillende soorten en de achterliggende ideeën waarom jullie kiezen voor voer X. Ik sta op een grote pensionstal en daar is het (jammer genoeg) niet mogelijk om je paard iets anders te laten voeren dan het standaard voer wat daar wordt gevoerd. Zou in het lijstje van TS ook Care4Life kunnen, waarom wel en waarom juist echt niet?
Rowenaduke schreef:salamaleque schreef:Ik moet toegeven dat ik nog niet heel goed thuis ben in de wereld van het krachttoer maar ik ben wel geïnteresseerd in de verschillende soorten en de achterliggende ideeën waarom jullie kiezen voor voer X. Ik sta op een grote pensionstal en daar is het (jammer genoeg) niet mogelijk om je paard iets anders te laten voeren dan het standaard voer wat daar wordt gevoerd. Zou in het lijstje van TS ook Care4Life kunnen, waarom wel en waarom juist echt niet?
De care 4 life is melasse en graanvrij, maar toch spreekt deze me niet helemaal aan.. De rede hiervoor weet ik niet echt maar ik vind pavo zo een commercieel merk en dat trekt me al minder aan..
. Ine23 schreef:Ik heb ervaring met de care4life (bij noodzaak een keer gehad). Best tevreden van voor die paar handjes dat ze krijgen, maar zonder aanvulling van vitaminenbrokjes echt niét voldoende voor mijn jonge haflinger. Die werd er helemaal hierperdepiep rillerig van, ik gok door magnesium tekort. Met de brokjes erdoor is het best ok voor even, maar mede door de samenstelling is het niet mijn type voer. Teveel kruiden is ook niet ideaal, kruiden dagelijks geven kan medicinaal gaan werken. Er zit ook soja in en daar ben ik ook niet zo'n fan van.
Moeilijk hoor, ideaal voer vinden.
) + het is erg gevoelig voor mycotoxines + fytinezuren + het is nu eenmaal iets dat nooit door een paard in de natuur gegeten zou worden (soja groeit niet zo echt op de steppe).