Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
heel goed als je vragen heeft..
cvdekoning schreef:Hoi,
Misschien een beetje laat gezien de datum maar mogelijk heb je toch wat aan mijn input!
Mijn 22 jarige KWPNer heeft het en 3 weken geleden zijn alle snijtanden operatief verwijderd. Langzaam maar zeker knapt hij op en kan nu zelfs weer grazen. Hij was al jaren moeilijk op gewicht te krijgen maar je ziet hem nu groeien. Ook was hij op het laatst niet zo vrolijk en levendig meer, zie nu ook de levenslust weer terug komen. Bij het verwijderen van de snijtanden hebben ze goed kunnen constateren dat het geen overbodige luxe was om de snijtanden te verwijderen.
Het is een aandoening waarvan ze nog niet weten waar het vandaan komt en er zijn nog geen wetenschappelijk bewezen medicijnen voor.
Er wordt gekeken of er een link is naar de lever. Eric Laarakker van Den Hoek noemde Lyme als mogelijke bron van EORTH. Hij adviseerde mij om All sept van Phytonics te geven. Helaas was het gebit van mijn paard niet meer te redden maar misschien helpt het wel in een eerder stadium.
Carin
superpony schreef:Fiero, wat naar, maar begrijp dat je dan niet anders kan.
flint, heb niet je topic gelezen, maar is eotrh vastgesteld met rontgen? Het is nlnde cementlaag ondrbhet tandvlees wat de problemen zo pijnlijk maakt dat je alleennkan trekken.
ik sprak een tandarts die het erover had dat het lijkt dat het vaker voorkomt sinds er elektrisch wordt gevijld. Maar het onderzoek in Utrecht noemt wer dat het vooral bij ruinen en koudbloeden voorkomt.