In principe nog wel deels een vervolg van, maar wel een andere uitslag nu en echt voor een behoorlijk dilemma sta.
Even in kort feiten op een rij:
- Abces in de linkernier
- Waarschijnlijk abces boven de nier, misschien verder in het lichaam
- Verdikt been, mogelijk vocht? Wil dit been niet gebruiken
- Dikke bult naast kont, ook mogelijk vocht?
- Gebruikt dit been/deze kant al 4 weken bijna niet om te lopen, zie filmpje.
- Blijvende koorts tussen 38 en 39 graden
- Past pus met bloed (mindere mate nu dan eerst)
- Waarschijnlijk zit de ontsteking er al langer dan een jaar, maar sowieso minimaal een half jaar. Heeft overigens dit jaar niet ziek getoond, dit is pas sinds 4 weken. Hiervoor merkte je niks aan haar behalve met rijden (zie andere topic).
- Ze is 7 jaar jong.
- Eet nog steeds heel erg goed en is helder en alert, hinnikt ook altijd als je bij haar komt
En dat laatste maakt het voor mij zo ontzettend moeilijk om een keuze te maken.
De operatie is onzeker, dat is een nier verwijderen + verdere ontsteking eventueel, hoe het ontwikkeld geen idee? Het zit er zo lang? Dierenartsen die ik heb gesproken hebben het ook nog niet eerder mee gemaakt vandaar de onzekerheid.
Of zou het überhaupt eerlijker zijn om haar in te laten slapen? En dan nu al terwijl ze enerzijds inderdaad slecht is ivm het niet willen lopen op die kant, maar anderzijds zo goed eet en alert is?
Het is voor mij zo'n groot dilemma en de ene keer denk ik dat ik er zeker weten uit ben om haar te laten gaan en de andere keer twijfel ik weer enorm. Wellicht dat mensen hier wel iets hebben mee gemaakt wat er op lijkt qua abces oid en iets kunnen vertellen.
Ik vind het gewoon zo enorm moeilijk en ik wil niks voor mezelf doen, ik wil het voor haar doen. Zij knokt door gewoon door te gaan en dat is ook de reden waarom ik blijf twijfelen. Ik weet dat ik een keus zelf moet maken, maar toch hoop ik dat mensen wellicht wat zien wat ik eventueel niet zie of ervaringen hebben.
Bijgevoegd nog een aantal foto's en een filmpje.

Verdikte been

Bult op de rug

Bult zijkant die uit steekt. Ze staat altijd zo op rust nu.

Zo "loopt" ze, maar als er eten is kan ze opeens wel heel rap.

. Bedenk wel dat paarden prooidieren zijn en daarom zal een paard niet snel zijn tekortkomingen laten zien. Immers wordt ie dan 'opgegeten'. Ga er maar vanuit dat dit echt niet prettig is voor het diertje, ondanks dat ze vrolijk naar je hinnikt (en dat maakt het nog extra moeilijk). Helaas spreek ik uit ervaring.