Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
MaricoGraphy schreef:Hoi.
11 maart is de merrie Dante bij ons op de wei gekomen. Eind maart was ze hengstig, en dat was echt serieus hengstig:
Roepen naar de ruinen, om mij heen draaien als ik haar uit de wei mee nam, het roepen is meer gillen en ook veel plassen vooral wanneer Harley in de buurt van haar wei was. Harley is uiteindelijk gecastreerd ergens tussen 27 en 29 maart.
Maar inmiddels zijn we al 13 MEI en heb ik haar nog steeds niet hengstig gezien.
Sinds 26 april staat ze samen met de haflinger, fjord en Harley.
Zou Harley haar 1 maand na de castratie alsnog gedekt kunnen hebben ondanks het feit hij zich helemaal niet als hengst gedraagt bij de merrie?
Zelf merk ik geen vreemde veranderingen bij de merrie alleen dus dat ze sinds eind maart niet meer hengstig is geweest.
Of kan het zijn dat haar hengstigheid nu plots minder opvallend is omdat ze tussen de ruinen staat?
vrouwke schreef:Ik heb hier een shetlander ruin lopen van 21, die dekt ook elke merrie die hengstig is.
Haflinger, mini shetlander, enz.
Maar kan geen kwaad hoor, maakt niets meer klaar.
FriesWytske schreef:vrouwke schreef:Ik heb hier een shetlander ruin lopen van 21, die dekt ook elke merrie die hengstig is.
Haflinger, mini shetlander, enz.
Maar kan geen kwaad hoor, maakt niets meer klaar.
Dit zou ik niet zo hard roepen. Een merrie kan hier goed ziek van worden als een ruin dekt en de penis onder de bacteriën zit.
@ TS Zou je merrie of de ruin even uit de groep halen, zolang ze hengstig is.
2x? De zelfde post.Jolien87 schreef:Oei jeetje zeg. de ouwe vrijsok.
Is het ook zeker dat ze nu niet drachtig is van die Fjord, of is ze hengstig geworden nádat hij haar heeft gedekt?