eerlijke mening over deze combinatie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

eerlijke mening over deze combinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 19:22

Oké ik zit echt met een brandende vraag en weet hem niet goed te plaatsen op bokt . Als in welk forum gedeelte.

Het is geen standaard ben ik te groot zwaar vraag.

Ik heb 2.5 maand geleden een pony gekocht van 1.49

Nu heb ik soms best wat commentaar dat het geen gezicht is.

Dat raakt mij best wel en ook ik begin te twijfelen want ik ben gek met het beestje .

Even de feiten op een rijtje.

Ruiter is 1.86 ongeveer 70 kg

Pony is een zwaar gebouwde haflinger kruising van 1.49

Ze loopt onder mij ruim ontspannen vrolijk. Werkt graag en is zeer soepel in het lichaam. Geeft ook netjes na.

Niets duidt erop dat ik de pony in de weg zit met gewicht of lengte.

Nu zou ik toch graag van meerdere mensen een eerlijke mening willen wat ik hier mee moet.
moet ik luisteren omdat het plaatsje niet klopt en dat me raakt.
of kan het gewoon echt geen kwaad dat ik op deze pony rijd.

Nogmaals niets duidt erop dat ze last van mij heeft.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... cb72fee7fc

https://fbcdn-photos-h-a.akamaihd.net/h ... 97fc522586[/img]

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 35b29723ef

Houdt het aub netjes dankjewel

Geryon

Re: eerlijke mening over deze combinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:23

Joh dat kan echt 0,0 kwaad! Het plaatje vind ik ook niet storend of lelijk :)

little_birdy

Re: eerlijke mening over deze combinatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 19:25

Toch hoor ik dus van mensen die mij zien rijden dat het niet kan. Vandaar dat ik er echt weg mee zit. Wil de pony niet kapot rijden

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:26

Vind ik er niet verkeerd uitzien hoor :)

Je benen steken er niet een meter onder uit, ik neem aan dat je niet alle kanten op gaat met je bovenlichaam en qua gewicht valt het ook nog wel mee.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:26

Ik zie er helemaal niks verkeerds in hoor. Je bent zeker niet te zwaar en je voeten komen nauwelijks onder je pony vandaan. Gewoon lekker blijven rijden en er van genieten.

LiesAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:27

Ik vind het wel kunnen, hoor! De pony is vrij stevig gebouwd en jij niet.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:28

Ik vind het er helemaal niet zo slecht uitzien.
Paard lijkt er ook geen last van te hebben en lijkt me ontspannen onder het rijden.
Zelf ben ik 1.83 / 1,84 nu en ik heb dit probleem ook vaker gehad.
Dan vraag ik mezelf ook af...ik sta voor gek op dit paard, wat helemaal niet zo blijkt te zijn later.
Zo lang hij er geen bezwaar & last van heeft zou ik hem gewoon blijven rijden :)

xxxxxx2000

Laat je niet gek maken. Ziet er prima uit. Zou er jaloezie bij de criticasters in het spel kunnen zijn?

Medie

Voor het plaatje vind ik het niet mooi. Je bent erg lang dus had een ander type paard mooier/beter gevonden bij je. Maar het is niet dat ik denk 'joh dat kan echt niet hoor'. Gewoon je pony in de gaten blijven houden en lekker van genieten! :)

Liquorice_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:29

Ik zie geen probleem, je pony is vrij stevig gebouwd.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 19:29

Dus dan toch gewoon de mensen die dat zeggen negeren ? Ik weet dat het plaatje niet perfect is . Maar het doet echt pijn als mensen zoiets zeggen.

elenaMM77

het kan geen kwaad..

maar om heel eerlijk te zijn, ik vind je behoorlijk aan de lange kant voor deze pony..
ik weet echter (via via via via via via pb .. je kent het roddelcircuit wel) dat je een zeer goede zit hebt..

hierdoor zal je lengte haar niet in onbelans brengen.. iets dat iemand anders met jouw lengte op deze pony zeker wel zal doen..

persoonlijk, vind ik het ook niet zo'n super plaatje (duikt vast weg voor de vliegende comments). Het geeft een beetje het gevoel van iemand die haar pony ontgroeid is en toch graag met haar aan de slag blijft.

maar al met al.. het maakt feitelijk niet uit wat ik vind als ik je zou tegenkomen toch.. zou het sowieso niet zeggen tenzij je echt een storing in de balans vormt en dan nog op een vriendelijke manier.. Zolang ze fijn kan lopen met jou als ruiter dan kan in jouw specifieke geval het nog wel (net).

zie dit liever dan iemand die perfect past maar stuiterend aan de teugels hangt.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 05-05-15 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt

xxCYNNxx

te zwaar ben je sowieso al niet. En het plaatje ziet er prima uit hoor. Ok je had niet veel langer dan dit moeten zijn (of de pony smaller), maar dit kan nog prima hoor. Vind het ook zeker geen lelijk of storend gezicht.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:30

Dit kan echt helemaal prima! Echt niet naar luisteren. Ik zie een goed in balans zittende ruiter en een blije pony.
Nog veel plezier ermee, jullie zijn echt een mooie combi

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:31

Je vraagt om een eerlijke mening dus ik ga niet ``jou maar op je gemak stellen``.

Ik vind dat het kan , maar het is geen mooi plaatje.
Dat de pony er last van heeft kan ik me niet voorstellen, tenzij je gewoon niet meegaat in zijn bewegingen maar dan heb je dat ook bij iemand die veel kleiner is.
Onaardig gezegd, als jij nu 20 kilo zwaarder (en dus iets meer vetrolletjes) zou zijn dan , alle, stap dan maar af.

Voor het oog is het minder , maar niet dat ik vind dat je er mee op moet houden. Ik denk echt dat het gewoon kan.

Ontzettend leuk beestje heb je man ! :j

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:31

Je bent vgl je profiel een volwassen vrouw, laat je niet zo kwetsen door zulke onbenulligheden. Paard kan het makkelijk hebben en of iets mooi is, is subjectief. Kom op zeg, beetje meer zelfvertrouwen zou geen kwaad kunnen

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 19:32

elenaMM77 schreef:
het kan geen kwaad..

maar om heel eerlijk te zijn, ik vind je behoorlijk aan de lange kant voor deze pony..
ik weet echter (via via via via via via pb .. je kent het roddelcircuit wel) dat je een zeer goede zit hebt..

hierdoor zal je lengte haar niet in onbelans brengen.. iets dat iemand anders met jouw lengte op deze pony zeker wel zal doen..

persoonlijk, vind ik het ook niet zo'n super plaatje (duikt vast weg voor de vliegende comments). Het geeft een beetje het gevoel van iemand die haar pony ontgroeid is en toch graag met haar aan de slag blijft.

maar al met al.. het maakt feitelijk niet uit wat ik vind als ik je zou tegenkomen toch.. zou het sowieso niet zeggen tenzij je echt een storing in de balans vormt en dan nog op een vriendelijke manier.. Zolang ze fijn kan lopen met jou als ruiter dan kan in jouw specifieke geval het nog wel (net).

Jij ook bedankt voor de eerlijke reactie ! Het is voor mij inderdaad heel belangrijk dat ik die pony heel houd . Ik heb in die 2 maanden tijd zo'n ongelooflijk sterke band met haar opgebouwd. Ben stiekem wel benieuwd wie dat dan gezegd heeft haha

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:32

Te zwaar ben je niet en te groot ook niet, maar het plaatje vind ik niet mooi. Een groter paard had je mooier gestaan, maar of het echt kwaad kan... Ik denk het niet.

Ik zou me overigens niks van zulke opmerkingen aantrekken. Je bent volwassen genoeg om te weten wat goed voor jouw en je paard is toch? :)

Harvinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:33

Ik vind het een prima combinatie! Niks verkeerds aan!
Zolang jouw pony nergens last van heeft en jij er happy mee bent is er geen probleem toch? :)

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:34

marleen_a_a schreef:
Je vraagt om een eerlijke mening dus ik ga niet ``jou maar op je gemak stellen``.

Ik vind dat het kan , maar het is geen mooi plaatje.
Dat de pony er last van heeft kan ik me niet voorstellen, tenzij je gewoon niet meegaat in zijn bewegingen maar dan heb je dat ook bij iemand die veel kleiner is.
Onaardig gezegd, als jij nu 20 kilo zwaarder (en dus iets meer vetrolletjes) zou zijn dan , alle, stap dan maar af.

Voor het oog is het minder , maar niet dat ik vind dat je er mee op moet houden. Ik denk echt dat het gewoon kan.

Dat was wat ik inderdaad ook wilde zeggen.
Je hebt wel een leuk dier zeg! Lekker van genieten :)

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:34

Mijn advies: laat je niet zo leiden door meningen van anderen. Ook als het complimenten zijn. Ook dat is immers subjectief. Het gaat erom wat JIJ er van vindt, binnen de grenzen van de gezondheid van het dier. Die laatste grens wordt in ieder geval niet bereikt.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 19:35

Super dat iedereen ook echt eerlijk hier over is en dat wil ik ook ! Daarom staat het ook bij medisch nu. Want het gaat mij om het welzijn van mijn pony

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:37

Ik heb het al eens gezegd maar doe het nog eens; kan prima, ik denk echt niet dat jij die
pony in de weg zit :n Ik vind het plaatje ook niet mooi maar dat is toch niet erg.

Ik krijg zelf ook wel eens de vraag heel sneaky; hoe groot is je pony eigenlijk? :o
De mijne is 1.34 en daar pas ik als volwassene ook nog op :j het plaatje vindt denk ik ook
lang niet iedereen mooi maarja ik zit de pony niet in de weg en we hebben samen nog erg
veel plezier in het rijden, ze wordt ook 4x gereden door een kleinere en lichtere ruiter
dus ze hoeft niet 7 dagen met mij rond te sjouwen :D Ik laat wel elk jaar haar lichaam, spieren
enz. goed controleren.
Laatst bijgewerkt door xApple op 05-05-15 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:37

Ik vind dat het er helemaal niet gek uitziet hoor. pfff inderdaad laat je niet afleiden door anderen, maar ik snap wel dat je je wel even afvroeg of het e echt zo raar uitziet. Maar ik zie er echt niks raars aan hoor. lekker door blijven rijden ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:38

Ik persoonlijk vind het er niet uit zien.
Maar je bent niet te zwaar wel te lang. Maar ik vind volwassen op IJslanders ook niet fraai.

Dus geniet ervan.