mijn merrie is 3 maanden geleden enorm kreupel geworden linksachter, waarschijnlijk super gek gedaan in de paddock nadat haar buurvrouw onverwachts een veulen heeft gekregen.. Die dag zou er een osteopaat komen voor haar die is geweest omdat er meerdere klanten een afspraak hadden, ik dacht namelijk dat het uit dr rug kwam oid. volgens de osteopaat zag het er meer naar uit dat het uit haar been kwam, ze is ook verder niet behandeld door de osteopaat!
Dag daarna DA gebeld, kreupelheidsonderzoek gedaan, röntgenfoto's laten maken en een echo..
diagnose: peesschede ontsteking
Eerste advies: 4 weken rust met Novacam (ze mocht wel op haar verharde uitloopje) daarna weer controle.
Helaas na 4 weken nog niet goed dus ingespoten op advies van de DA met ontstekingsremmers lokaal in de peesschede. Hierna 6 weken rust met 2/3x per dag 10 min stappen. Na 5 weken 1x 10 min en 1x20 min, daarna zou er weer controle plaats vinden, dat zou vandaag zijn.. heb vanmorgen gekeken en liep linksom op de harde volte kreupel,rechtsom nauwelijks kreupel en rechtuit ook nauwelijks kreupel..
Ik weet niet meer zo goed wat ik nu moet..ze krijgt Puur Pees en ik smeer haar 2/3 x per dag met Traumeel gel.
Ga nu om de dag met haar een klein rondje park van een half uur, omdat ze dit heel erg leuk vind. De andere dagen stap ik 1x10 en 1x20 en als ik er nog een 3de keer ben nog is 10 min,ik koel ten aller tijden 10 minuten. Ze staat ook gewoon op de wei want dan is ze het rustigst (breekt helaas de stal anders af..)
Het betreft trouwens een (bijna) 20 jarige merrie.
Hebben jullie nog tips of adviezen? want ik weet het echt niet meer
zo zag haar been eruit 2 weken geleden, is nu iets dikker dan toen.maar heb nu even geen recentere foto kan ik wel maken. 
Ik heb wel wat licht werk nog met haar gedaan en ook buitenritjes gemaakt maar niet meer echt fanatiek trainen.