Sinds een paar weken heeft mijn paard rare plekken gekregen op zijn benen. Het begon op zijn achterbeen, maar ondertussen heeft hij het op alle vier de benen. Eerst was het een kaal plekje, maar ik kan de haren eraf trekken met een soort korstjes/huid? In principe zitten hieronder geen wonden, alleen vandaag begon het wat te bloeden. De haren zijn er heel makkelijk af te trekken.
Op de rest van zijn lichaam heeft hij nergens last van en op één na, hebben de andere paarden in de kudde ook nergens last van. Het paard dat wel last heeft van kale plekken, komt waarschijnlijk wel door het verharen. Deze is tevens negatief getest op schimmel.
Nu is de dierenarts al een tijdje terug langs geweest. Hij heeft er een monster van meegenomen en een test gedaan, maar er kwam helemaal niets uit. Hij denkt dat het door het verharen kan komen, maar ik heb dit nog nooit gezien bij een paard dat simpelweg verhaard...
Heeft iemand dit wel eens gezien die weet wat het is en wat ik er mee moet? Voor nu haal ik steeds de haren weg die ik weg kan halen en smeer ik het in met uierzalf, maar het zal fijn zijn als iemand een specifieke behandeling weet

Een foto waar ik net wat haren heb weggehaald.

Na het afspuiten.

De haren die ik eraf kan halen.
Als iemand hier iets vanaf weet, hoor ik het graag