Bij ons op stal staat een paardje die nogal verwaarloost wordt
Nu komt zijn bazinnetje wel redelijk zijn box onderhouden maar verder doet ze weinig met haar 19 jaar oude schimmelruin. Nu heeft hij luizen doordat ze hem waarschijnlijk nooit poetst en nogal een dikke wintervacht heeft. Heeft iemand hier ervaring mee en kan het overslaan naar paarden die geen dikke witervacht hebben en wel netjes iedere dag gepoetst worden?? Ik wil heel graag dat de schimmelruin en een aparte stal wordt gezet zonder dat hij met andere paarden in contact kan komen want ik maak me er behoorlijk pissig over dat hij nu zo met al die beesten tussen de andere paarden staat en wil niet dat Miro dit krijgt. Het klinkt hard maar het is niet mijn paard en als ik al die paarden waar geen *uck gedaan wordt moet gaan verzorgen dan kom ik niet aan mijn eigen beestje toe
Iemand tips??Thanx alvast!
!
maar nou ja.Ik vrees ook dat je ga moeten wassen voor de luizen eruit te krijgen.je kan het beste je paarden dus met zo'n luizengoedje ontsmetten,want anders krijg je idd bloedarmoede en dat is niet al te best. dan heb je pas een serieuzer probleem!
Toch denk ik dat als je wat meer aandacht aan je paard geeft en hem wel regelmatig poetst (zeker nu met de wintervacht) en ze lekker schoon houdt dat ze minder snel luizen krijgen.
Wat vaker uitmesten kan ook geen kwaad...zeker als je paard een viespeuk is. Ik gebruik 4 balen stro per week omdat Miro ook een smeerkees is maar ik bezuinig dan ook niet op stro/hooi. Helaas hebben te veel mensen een paard alleen maar voor de heb 
leuk als ik ooit nog eens een verzorgpaard zoek, naast poets en rij ervaring ook luizen ervaring
!
!