Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Ik train twee keer in de week in de bak met haar en doe 1 keer per week een buitenrit van een uur of 2. Het enige dat ze er aan over heeft gehouden is dat ze geen boomzadel kan velen. Met een boomloos zadel kan ze alles. Er is dus zeker wel hoop voor een paard met Lyme, maar de behandeling moet accuraat en langdurig zijn om alle cycli van de borreliabacterie te ondervangen
.
ariatje schreef:Lyme kan ook door het paard zelf overwonnen worden.
?ariatje schreef:Het is een zeer hardnekkige bacterie die zich niet met wazigeWillypraktijken laat verslaan. Je paard lijdt! Lijdt veel pijn, ik kan het weten aangezien ik zelf Lyme heb!
..
Mac schreef:ariatje schreef:Lyme kan ook door het paard zelf overwonnen worden.
Waar haal jij deze wijsheid vandaan?
Als je paard het zelf overwint heb je geluk. Overwint je paard het niet zelf, dan zul je er toch iets aan moeten doen. Als de borreliabacterie zich eenmaal in het lichaam heeft genesteld en zich gaat vermenigvuldigen verlaat zij dit niet zomaar vrijwillig, zeker niet als de besmetting al ouder is. Dan is het toch echt zaak te behandelen, sowieso met antibiotica, maar daarna ook met aanvullende middelen. Middelen als samento en banderol zijn in laboratoria getest en effectief bevonden tegen de niet-spirocheetverschijning van de borreliabacterie.
Kuggur schreef:TS op grond van deze "diagnoses" is er niets te zeggen over de gezondheidstoestand van je paard, laat staan de specifieke diagnose Lyme.
Met de Lechner antenne meet je trouwens geen ziektes of mystieke trillingen, de Lechner meet hele specifieke zaken (golflengte van stralingen, zoals radio- en kortegolf-), en is niet te gebruiken voor medische diagnoses. Typische kwakzalver apparatuur.
.