Op 11 januari heeft mijn merrie een lelijke wond opgelopen aan haar sprong ten gevolge van prikkeldraad... Ik ben al een poosje actief in het volgende topic:
[MD] prikkeldraadwond(foto's kunnen als schokkend worden bevonden
Dit is niet mijn topic, maar mijn merrie heeft wel een gelijkaardige wond. Verder in het topic zie je ook enkele foto's van mij.
Hoe dan ook...
Het herstelproces loopt nu een beetje spaak...
Door het ontstaan van een secundaire wond aan haar hak ten gevolge van het verband, kan ik het been van mijn merrie niet meer verbinden... Hierdoor droogt de primaire wond aan haar sprong uit zeg maar. Ze verkleint nog amper, zelfs als ik een week de wond niet zie, zie ik amper verbetering. In mijn ogen ziet echt er nog min of meer hetzelfde uit als begin deze maand, terwijl de wond onder verband écht super snel genas...
Dit is dan ook de rede waarom ik dit topic open, om raad te vragen bij jullie !
Hoe kan ik de wond 'nat' houden ofzo ??
Zalf wordt erop gedaan (Neo-Cutigenol) maar die zit snel vol met allerlei vuil en schavelingen...
Onder verband zetten is dus geen optie meer helaas.
Ikzelf dacht aan een pleister, maar wat kleeft er nu hard genoeg om een hele dag te blijven zitten ?!

Zo zag de primaire wond eruit op 10 maart:

En zo op 20 maart (door de hoek van de foto lijkt de wond smaller, maar in het echt is dat precies niet zo):

De secundaire wond geneest vreemd genoeg wel erg vlot met enkel zalf en afspoelen.
Alvast bedankt voor de tips en het advies !

)
Niet dat ik je niet geloof hoor, ik wil gewoon alles proberen