Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
KoudbloedKim schreef:Voordat een paard zo vast zit dat hij niet eens meer kan rollen van de pijn, heb je toch wel heel wat voortekenen moeten negeren...
En als die er niet waren, is het zeer waarschijnlijk dat er meer aan de hand is dan alleen vast zitten.
Dierenarts bellen is prioriteit nummer 1 nu.

Het belgische trekpaard dat hier nieuw is is alleen een beetje te grote uitdaging voor hem, de rest weet hij nog wel te ontwijken en kan ie aan. Maar blijkbaar te hoog gegrepen.rienne schreef:Dus omdat je paard niet om kon rollen zit hij nu ineens vast? Of lees ik het verkeerd?
1 van mijn paarden kan ook niet omrollen (nooit gekund overigens). Heeft ze pijn? Nee, otseo en DA zijn er diverse keren bij geweest. En ze zit nergens vast oid. Kan uiteraard bij de jouwe wel het geval zijn. Maar ik zou dan niet wachten tot de osteo kan komen. En al een DA bellen voor advies
Waarom mijn pony niet kan omrollen weten we niet. Ze rolt, staat op en gaat vervolgens op de andere kant rollen.
Neon schreef:Een belgisch trekpaard wat door je heen beukt?
Euh ja... Ik zou dan toch Z.s.m. zelf gaan kijken hoe het uitziet... En dan beslissen wat de volgende stap is. Niet zelf gaan klooien als je niet weet wat er aan de hand is. Zeker als je vermoed dat een trekpaard met flink wat kilo's en kracht voor de blessure gezorgd heeft...
En voor wat betreft overdrijven en dat dit vaak gebeurd.... Dat klopt... Maar je zegt zelf dat iemand met veel paardenervaring er een blessure in zag... Dus wellicht toch even serieus nemen...