Ik heb 2 jaar mijn eigen paard, gelderlander (parcivalxwagenaarxgoudsmid) van ondertussen 8 jaar. Het is nooit een makkelijk dier geweest en gaf wel eens een bok.
Dit gedrag verdween na een jaar, alleen helaas kwam het sinds 2,5 maand geleden weer terug. Hij vertoont staakgedrag, dit houd bij hem in: bokken, stijgeren, achteruit rennen, weg rennen en weer heel het richeltje over nieuw. Mijn instructeur zei dat het 'in zijn hoofd zit' en er niks aan te doen is, maar ik dacht dat het lichamelijk was.
Ik kon niet geloven dat het in zijn hoofd zit en heb daarom er een dierenarts bij laten halen. De DA zei dat hij helemaal vast zat in zijn rug en verwees me door naar een chiropractor / osteopaat. Daar is hij vorige week dinsdag (24 Februari 2015) door behandeld. Er is ook naar het zadel gekeken, maar deze lag goed. De osteopaat gaf me advies om hem 2 dagen stil te laten staan, dan te longeren en als het er goed uit zag dat ik dan weer rustig op kon bouwen.
Zondag (1 maart) liep hij fantastisch fijn, los door het lichaam en geen stap verkeerd gezet. Dit deed hij Maandag (2 maart) ook.
Maar toen kwam dinsdag.... Ik had zo'n hoop dat het de goede kant op ging, maar hij vertoonde weer hetzelfde gedrag als de maand ervoor, maar dan nog erger... Ik was nog 5 minuten aan het stappen en vroeg helemaal niks, niet eens nageeflijkheid

Ik ben nu radeloos en weet niet goed waar ik nu naar verder moet zoeken.
Heeft iemand dit ook mee gemaakt, en wat deed je toen? Of weet iemand waar dit gedrag eventueel nog meer vandaan kan komen?

Groetjes,
jaravwamel