superpony schreef:JoyCiej007, hij heeft verder ook nooit koliek etc? Ik denk dat als een paard wel problemen heeft door een gat tussen kiezen dat ze wel iets kunnen maken of opvullen. Maar zal wel een duur grapje zijn.
Nee, ze hebben hier eigenlijk nooit koliek (even afkloppen). 1x was hij héeeel licht koliekerig, echt heel licht, als je hem niet kent had je het niet ontdekt. Dat kwam omdat meneer het die middag erg leuk vond om sneeuw te stofzuigen tijdens het wandelen en het op te vreten.
1x heeft hij een vrij milde slokdarmverstopping gehad; DA aan tel. gehad en tegen de tijd dat'ie bijna zou komen, was 't over dus DA niet geweest. Dat had een héle duidelijke oorzaak; Ik had hem een peer gegeven (op de grond gegooid) en mijn shetmerrie die er bij stond ook. Echter vond zij het grappig om zijn peer af te pakken, dus joeg ik haar weg. Daarop ging meneer zelf ook rennen, met een groot stuk peer nog in z'n mond. Toen ik een uurtje later terug kwam was hij echt niet lekker, was echt vervelend om te zien.
De vraag over een 'kroon' of 'brug' heb ik ook aan mijn tandarts én DA gesteld. Die zeiden; zolang hij er, behalve wat proppen, geen last van heeft (hij is/wordt ook niet mager) dan zou ik het zo laten. Het schijnt te bestaan of ze zijn bezig met het ontwikkelen, maar dan praat je over meer dan 1000 euro. Heel eerlijk? Dan houdt het op vind ik........ Hij zit super in z'n vacht, heeft naar mijn idee geen tekorten oid en is nooit ziek. Ziet er prima gezond uit en verder totaal geen klachten. Al is het zowiezo een smeerbakkes hoor, hij piest ook graag z'n hooi onder, en is te lui om zijn staart goed op te tillen als hij gaat poepen.