Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
met de minste kans op problemen. tylando schreef:of fiber force van cavalor. ..
mijn mening is dat de granen van nu Echt niet goed zijn omdat alles zo bewerkt is tegenwoordig
ElCid schreef:tylando schreef:of fiber force van cavalor. ..
mijn mening is dat de granen van nu Echt niet goed zijn omdat alles zo bewerkt is tegenwoordig
Wij halen onze granen bij de boer, geheel onbewerkt, ongeplet, etc. Beste voer wat ik ooit heb gehad.
Maar een goede granenmengeling is niet/ nauwelijks bewerkt, brok etc. en allerlei muesli's , vitaminenbrokjes etc. zijn veel meer bewerkt om nog maar niet te spreken van aanwezige bacteriën door gebrekkige hygiëne.
Het is best lastig om goed voer te vinden, Cavalor en Marstall hebben goed, schoon, voer.
tylando schreef:mais is alleen maar een opvulmiddel en idd heel slecht.
ik voer sowieso granen/mais vrij
JudArthos schreef:Mijn paard heeft een ontsteking in haar blinde darm gehad omdat ze in die tijd alleen maar mais gevoerd kreeg. Hier zit namelijk te veel suikers en zetmeel in
detos240 schreef:tylando schreef:mais is alleen maar een opvulmiddel en idd heel slecht.
ik voer sowieso granen/mais vrij
Nou daar ben ik ben dus niet mee eens dat mais slecht is. Ik geef als ik een dunne pony heb of als hij wat extra nodig heeft altijd een halve of een hele emmer ingekuilde mais. Daarnaast een beetje bix. Want anders heb je ze weer bevangen. (ik heb een sobere pony, dus vandaar dat je moet opletten met bix).
tylando schreef:heb nooit gezegd dat maïs een dikmaker is.... alleen een opvulling waar niks in zit...
en ook totaal geen voedingswaarde heeft.. is gewoon troep.. want meeste is bewerkt met allerlei middelen waar je liever niet van af weet...