Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Babootje schreef:Afhankelijk van hoe groot de cyste is en waar hij precies in het bot zit kun je de gok wel of niet nemen. Zo'n gok moet wel (flink) tot uitdrukking komen in de prijs.
Wat zegt de DA erover?
Babootje schreef:Ik heb er nl. ook eentje met een cyste. Zit in het kroonbeen, LA. Maar "mooi" midden in het bot. Het is een klein rond gaatje eigenlijk. Ik heb de gok genomen. Ook op basis van de prijs moet ik eerlijk zeggen. Cystes kunnen verschijnen, maar in sommige gevallen ook weer verdwijnen. Ze hoeven er nooit last van te krijgen. Zit de cyste aan de zijkant van het bot, dus bij de rand, of in een wat kleiner bot, is het risico groter. Zou de cyste bijvoorbeeld in het straalbeen hebben gezeten, had ik het nooit gedaan. Behandelingen voor botcystes (meestal met Tildren) zijn in een experimenteel stadium. Dus kopen of niet kopen zou wat mij betreft echt afhangen van de plaats waar het zit.
Babootje schreef:Ik neem aan dat ie een foto heeft?
De vraag is zit de cyste in het bovenbeen (de tibia), het onderbeen (de femur) of de knieschijf (de patella) en waar dan precies en hoe groot de cyste is. Daar moet je de foto's voor hebben gezien.
Houd er wel mee dat de knie juist het meest belangrijke "onderdeel" is van het paard. Alle vormen van paardensport vragen de meeste belasting van de knie.
Babootje schreef:Met dit verhaal erbij, zou ik er echt niet aan beginnen. Maar zeg, hij zou hem zelf voor 1500 hebben gekocht (schat ik zo in) en hij vraagt jou bijv. 3000. (Zou ik nog een beetje op afdingen) Dan kan er best een door hem betaalde klinische en rontgenkeuring aan vooraf toch? Dan heeft ie nog verdiend.![]()
![]()
![]()
Als het echt een stoer paard is. En het risico is een "gecalculeerd" risico, d.w.z. dat hij ook niet nog een hoop andere gebreken moet hebben. En als de cyste niet al te groot is en op een goede plek. Dan is het een gokje waard.
Sannemorsink schreef:Babootje schreef:Met dit verhaal erbij, zou ik er echt niet aan beginnen. Maar zeg, hij zou hem zelf voor 1500 hebben gekocht (schat ik zo in) en hij vraagt jou bijv. 3000. (Zou ik nog een beetje op afdingen) Dan kan er best een door hem betaalde klinische en rontgenkeuring aan vooraf toch? Dan heeft ie nog verdiend.![]()
![]()
![]()
Als het echt een stoer paard is. En het risico is een "gecalculeerd" risico, d.w.z. dat hij ook niet nog een hoop andere gebreken moet hebben. En als de cyste niet al te groot is en op een goede plek. Dan is het een gokje waard.
Het gaat helaas om iets meer dan 3 en daarnaast wil hij geen keuring betalen..
Hengst was eigenlijk al verkocht, terwijl ik heb gezegd dat ik hem als eerste wou zien, heeft hij alsnog verkoop teruggedraaid om mij een kans te geven.. maar hij gaat weg voor een vast bedrag van 4,5...
En aangezien hij hem wss voor dat bedrag heeft verkocht aan die andere, kan ik er moeilijk geld af gaan dingen...
Babootje schreef:Sannemorsink schreef:
Dan zou ik er niet rouwig om zijn dat het niet doorgaat.
Kijk als hij weet dat er een cyste in de knie zit, dan moeten er foto's van zijn toch? Als hij die niet wil overleggen, dan zit er zowiezo iets niet goed. Zie de post van poown.