Ik maak dit topic aan daar ik denk het voedingspatroon van mijn merrie toch wat evenwichtiger te maken. Ze is een 6-jarige merrie, die veel schommelt in gewicht maar voor mij toch alijd aan de slanke kant blijft. Dit is sowieso gewoon haar bouw, maar ik zou het fijn vinden moest ze nog wat aankomen.
Wormen kan het al niet zijn daar ze om de zoveel tijd standaard de kuur krijgt.
Tandenarts is halfjaar geleden geweest, zal ik nog eens bellen gewoon voor een check-up.
dit is wat ze krijgt;
s'morgens (5uur): 2kg brok, 2 kg alfalfa
s'middags(rond 1): 2 kg alfalfa
s'avonds (rond 6-7): 2kg brok, 4 kg alfalfa
ook krijgt ze een kilootje wortelen per dag, maar meer als lekkernij.
Ze werkt(e) 5 dagen per week. Springericht.
Ik dacht aan s'middags 4kg alfalfa en s'avonds 6. 2kg=1 plak.
Misschien zou het ook beter zijn moest ik s'middags nog 1 kg brok geven, dus dat ze in tot. 5kg brok heeft of ik kan de 2 kg van in de ochtend splitsen naar 1 en 1? Weet niet of dat iets uitmaakt.
Ik wil even melden dat ik in Zuid-Amerika woon & al die voedingssuplimenten zijn hier niet zo van doen, ik ga wel nu naar belgie op vakantie en had in de decathlon een multi-vitaminen supplement gezien, als iemand dat aanrad kan ik dat wel evt. meebrengen.
Paardje krijgt iedere dag (als het weer het toelaat, wat dus bijna altijd is) weidegang, alleen is daar geen gras of echt sprietjes.. Tot op heden stond ze in een kleine kudde op een grote wei met gras maar daar heeft ze een trap gehad en haar borstspier gescheurt (ogsteeds in herstelling), dus dat riskeer ik niet meer.. Ik laat ze wel enkele dagen per week een halfuurtje wat grazen rondom het domein. (klinkt zo zielig
)Als ik ze aan huis had zou ik onbeperkt hooi geven, maar ik sta op een stalling en dat is jammergenoeg niet mogelijk..
Wat denken jullie dat ik kan verbeteren?
heb je geen naam? In NL heb je bijv sportbrok, basisbrok, merriebrok enz, hier heb je dan wel 100 verschillende soorten voer en zie je de bomen door het bos niet meer