Help...vagina kapot, paardenbeul?!?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Munnie

Help...vagina kapot, paardenbeul?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 19:14

Ik ben net bij mijn paard op stal geweest en toen ik haar staart uit aan het borstelen was zag ik tot mijn schrik dat haar vagina er niet goed uitzag. Het leek een soort hap uit haar schaamlip en een sneetje erlangs..
Ze is verder niet ziek of dergelijke en staat snachts binnen overdag rond het huis in de wei.

Nu leek het niet echt vers en heb ik haar vagina een beetje uit elkaar gehaald om te zien of daar nog iets kapot was wat niet zo leek.

Mijn merrie staat met twee andere merries dus zullen er niet op gesprongen zijn. De dekens zijn heel en er zijn eigenlijk geen mogelijkheden dat ze dit zelf heeft gedaan.

Heb fotos gemaakt maar geen flitser op mijn telefoon dus heel onduidelijk.

Mijn help vraag is wat nu te doen? Mijn paard voelt zich absoluut goed niks aan de hand. Maar moet ik hier over de politie bellen of dergelijke om melding te maken? Andere merries waren trouwens oke.

Wie weet of ik melding moet gaan maken?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:16

Wat dacht je van de dierenarts bellen?
Die kan kijken of er inwendig iets is en hoe het mogelijk veroorzaakt kan zijn!
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 25-01-15 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:16

Door een dierenarts laten onderzoeken en kijken of er inwendig nog meer stuk is.
Mocht hij mishandeling verdenken aangifte doen bij de politie.

Maar het is toch niet heel moeilijk om zoiets zelf te bedenken?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:17

Dierenarts bellen lijkt me inderdaad slim. Die kunnen vaak beter zien of het door een mens is gedaan.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:18

Ik zou als ik jou was even contact opnemen met je dierenarts, die kan waarschijnlijk beter inschatten of dit door een persoon gedaan kan zijn. Controleer ook even of je tetanus enting in orde is.

__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:18

Ik zou er zeker naar laten kijken!
Er vervelend... Hoop voor je merrie dat het snel geneest!

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:20

Oe das naar!
Even de veearts laten kijken. En als die zegt dat het wel apart is dan zou ik, als ik jou was, een melding maken bij de politie.

Yenni

Re: Help...vagina kapot, paardenbeul?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:23

Hoop niet dat het door iemand is gedaan! Vervelend voor je en je paard! Ik zou ook de dierenarts laten komen.
Succes *D

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:23

Heb ik ook eens gehad bij een pony, echt een slip van een paar cm diep. Had er ook geen last van, al flink een uurtje gelopen. Zag ineens dat de staart wel echt vies was. Dat was dus allemaal etter...
Dierenarts laten komen, heeft het hele boeltje mooi genaaid, en is nu niks meer van de zien.
Hebben nooit gevonden wat de oorzaak zou kunnen zijn.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:26

Dierenarts laten komen en melding maken

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:27

Merries kunnen elkaar flink bijten in het vazel! Vaak tot bloedens toe.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 19:27

Mijn paard voelt zich absoluut niet ziek en ik ken haar heel goed na 15jaar samen.

Mijn paard heeft laatst 2x koliek gehad en daardoor laat mijn portomonee het niet toe aangezien ik een paar honderd euro open heb staan.

Als het echt nodig was had ik het meteen gedaan maar paard voelt zich prima. Plast ook gewoon goed.

En alsjeblieft ga niet oordelen dat ik niks voor mijn paard over heb lever al jaren alles in om haar te kunnen houden.

Als je de dierenpolitie belt zouden die het dan niet zelf komen bekijken?

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 19:29

Je hebt een goede fantasie nodig maar hierbij de fotos.
Afbeelding

Afbeelding

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:30

In ieder geval de dierenpolitie bellen, die kunnen dan beoordelen of het er uit ziet als bij eerdere mishandelingen. Als je ze belt, dan kunnen ze je vast meer vertellen over de procedure.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:30

Munnie schreef:
Mijn paard voelt zich absoluut niet ziek en ik ken haar heel goed na 15jaar samen.

Mijn paard heeft laatst 2x koliek gehad en daardoor laat mijn portomonee het niet toe aangezien ik een paar honderd euro open heb staan.

Als het echt nodig was had ik het meteen gedaan maar paard voelt zich prima. Plast ook gewoon goed.

En alsjeblieft ga niet oordelen dat ik niks voor mijn paard over heb lever al jaren alles in om haar te kunnen houden.

Als je de dierenpolitie belt zouden die het dan niet zelf komen bekijken?

Meen je dit? :n
Wat als er wat ergs aan de hand is? "Sorry merrie, je moet nog even wachten. Baasje heeft de centjes niet."
Ik kan hier wel een preek houden over de verantwoording die een paard houden met zich meebrengt, maar die ken je vast wel.
Sneu voor de merrie.

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:32

En wat nou als je nu niet belt en het over 2 dagen wel helemaal mis is? Dan kan je je zelf helemaal voor de kop slaan en kost het je miss wel het dubbele dan nu.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:32

Inderdaad Chiave.. Arm beest.

Ik zou idd de dierenpolitie bellen oid. En een dierenarts dus......
Als je het niet kan betalen kan je beter een hobbelpaard nemen, sorry hoor.... Dit kan echt niet.
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 25-01-15 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:33

Ik vind dit er toch wel ernstig genoeg uitzien om de da te bellen! Met zo'n open wond kan een heleboel mis gaan als er niks aan gedaan word..

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:33

jeetje hier schrik ik van!

Wie weet wat er van binnen eventueel beschadigd is?

Een snee in de vagina is toch niet zomaar ff een schrammetje.
ik kan me indenken dat dit echt heel pijnlijk is.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:35

Inwendige verwondingen kun je zelf niet eens zien... Ik zou echt meteen gebeld hebben. Wachten hiermee kan gewoon echt niet :s

Klinkt misschien heel hard, maar ik zou toch maar eens iets gaan verzinnen en anders gaan doen als ik niet eens een DA bij mijn paard kon laten komen :S

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:40

De gevolgen kunnen veel kostbaarder zijn als je de DA niet belt en buiten de kosten om, het is jou taak als eigenaar om de beste zorg aan je dier te geven dus als ze gewond is de DA bellen. Paarden kunnen zich hard maken en niets laten merken, als er straks blijvende inwendige schade is vergeef je het jezelf nooit als je de DA niet gebeld hebt ongeacht de oorzaak.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:41

Kan je paard iets ergens tegen geschurd hebben en zich daaraan aan verwond? Hoeft natuurlijk niet direct door een paardenbeul te komen. Mijn merrie heeft zich daar ook weleens opengeschuurd aan de staldeur toen ze heel erg hengstig was.

Heb je het goed schoongewassen met betadine oid? Daarna even wat vet erop zodat eventueel urine niet op de wond komt, dat kan denk ik een brandend gevoel geven.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:42

Oei, dit ziet er helemaal niet goed uit. :oo Ik zou het laten onderzoeken door eeen dierenarts en aan de hand van wij hij zegt aangifte doen.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 19:42

Heb met 4verschillende mensen op stal overlegd omdat ik de dierenarts wou bellen. Dit is niet vandaag gebeurd daarbij gaat mijn paard voor mezelf.

Hoewel dit topic hier niet over gaat heeft mijn moeder mij de deur gewezen heb ik tijden gehad dat ik niks at of brood om mijn paard te kunnen behouden.

Bel de dierenarts voordat ze koliekverschijnselen had omdat ik dacht dat er iets niet goed was. Toen die er was had ze koliek verschijnselen.. Mijn paard heb ik al eeuwen ik werk met paarden en heb genoeg verstand om dit in te kunnen schatten.

Dus ga niet oordelen over mijn oordelen want als dit paard niet van mij was dan stond ze allang bij de slager.

Ik wil weten welke stappen ik moet nemen en of er gewenst word dit te melden ivm die paardenbeul. Ik wil de politie namelijk niet tot last zijn die hebben zat te doen.

En wees niet bang mijn paard wordt in de gaten gehouden. Mocht het niet goed gaan komt er met spoed een dierenarts.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:43

Ik snap dat je niet alle centen hebt maar om nu meteen te zeggen dat ts dan beter geen paard had moeten kopen, want daar komt het op neer. vind ik een beetje ver gaan. Alsof heel bokt hier honderden euro's heeft liggen mocht er ooit iets gebeuren. Paard heeft tot 2 keer toe koliek gehad en de DA is duur. Vragen al snel voor een konijn 20 á 30 euro zonder iets gedaan te hebben. Ik snap dat je wat opzij moet leggen maar dat is denk ik al betaald voor de koliek. En om meteen te zeggen "arm paard" vind ik ook zo iets. Er zijn paarden die 24/7 op stal staan en daar word niets over gezegt. Ts het ziet er inderdaad schokkend uit. Succes in ieder geval! :)