Behalve die van mij, die is kieskeurig!
Afgelopen week is mijn pony tegen zijn kaak getrapt door een ander paard. Röntgenfoto's: een net breukje in zijn kaak.
Is eventueel operabel (pennen zetten), maar lastig ivm z'n kleine bekkie en doordat het zo'n net breukje is, zou het zo moeten kunnen helen (advies van dierenkliniek de Lingehoeve).
Dus nu moet ie 6-8 weken op stal, zonder contact met andere paarden, zodat de kans een stuk kleiner is dat er druk van buitenaf opkomt, waardoor het verder door kan breken.
Nu mag hij die 6-8 weken eigenlijk alleen slobber eten, zodat ie niet hoeft te malen. Hooi mag hij dus eigenlijk absoluut niet.
Hij krijgt een volledige seniorenslobber (weet niet welk merk, ik zit zelf in Australië, een vriendin zorgt voor hem). Ze had 2 emmers voor hem neergezet, zodat hij onbeperkt kon eten (waar elke shet/paard natuurlijk misbruik van maakt en alles in een keer op eet).. En.. Dat doet ie niet
.. Hij heeft een paar happen op, maar lust het niet.. (haar eigen paarden aten het zo op, dus er was niks mis mee!)Hij wilt alleen hooi. Wat ie dus ook maar een klein beetje gekregen heeft.. Netjes uitgezocht op kleine sprieten (hij moet toch iets eten..).
Hier was ik al bang voor.. Hij is altijd kieskeurig geweest..
Iets nieuws betekend: Heel enthousiast uitproberen. Is het nieuwe er vanaf, is het niet lekker meer..
Wie heeft dé tip voor mijn kleine vent?
Dus zacht, volledig voer, wat het liefst zo naar binnen te slobberen is (zonder te kauwen).
En dat voor de kieskeurige eter..
Alvast bedankt voor de tips!
(gekke pony!)

!