en in mijn kudde lopen ook 2 haflingerveulens 7 (m) en 9 (v) maanden oud.
Vandaag was het de bedoeling lekker op de wei te frunniken en een beetje bezig te zijn met de 2,5 jarige van mn vriendin.
mn kleine man deze week al een 2 tal keer horen hoesten maar verder niks achter gezocht ik bedoel iedereen hoest wel eens en verder at hij toch wel echt goed.
Vandaag lekker wat hooi buiten neer gelegd en het viel me gelijk op dat hij gelijk even kwam hangen. Het is altijd al een knuffelkont dus achjah waarom ook niet.
hij stond even lekker te knabbelen als hij plots gaat liggen om verder te eten... al liggend eet meneer dus ook gewoon verder maar zelf vond ik dit vrij vreemd vooral omdat mijn ruin echt lelijk tegen hem deed en hij gewoon bleef liggen en eten. wij er heen om hem proberen te laten staan.... meneer had andere plannen na wat geduw en getrek en op zn kont geklopt geen succes. Pas toen de 2,5 jarige besloten had een handje te helpen en hem bijna plat te walzen ging meneer een keertje staan en god wat zag hij er ineens beroerd uit.
Even daarvoor was hij wel wat hangerig en wat sloom maar nu zag hij echt ziek en aangezien ze beide een "valse" start hebben gehad ben ik toch wel erg voorzichtig met mn moppie's dus gelijk de DA gebeld en deze waren er ook zo.
Temperatuur 39,5 dus gelijk ook mn merrieveulen gedaan en ook zij had lichte verhoging. de rest van de kudde gelukkig niet. nadat meneer een koortsverlager had gekregen ging hij ook maar weer liggen dat eet natuurlijk makkelijker als je zo ziekjes bent.
Buiten de koorts had de DA geen optie waar het aan zou kunnen liggen en heb dus medicijnen opgehaald wat ze de komende week moeten hebben.
Hoop echt dat hij snel opknapt het is toch wel echt vreselijk om te zien dat hij zich zo beroerd voelt.
Hier nog een blije kleine man hopelijk zie ik dit weer snel terug