Nog nooit eerder gezien, eerste wat in mij opkomt is misschien rotstraal of iets dergelijks, maar aan de andere kant ziet dat er ook weer anders uit. lijkt wel een wondje wat al redelijk aan het dicht groeien is. Is het ook warm? dik? of blubberig of iets dergelijks? Ben benieuwd wat je hoefsmid hiervan zegt.
Lijkt op een gezwel, echter, als dit paard een ijzer onder deze hoef heeft gehad dan vraag ik me af hoelang die er onder heeft gezeten, gezien de hoef veel te lang. Hoop voor je dat het meevalt maar ben er bang voor.
Shirley
Geplaatst: 13-01-15 13:51
dresjoepie schreef:
Ik ben bang dat het straalkanker is
Dat was ook mijn eerste gedachte
terpentijn
Geplaatst: 13-01-15 13:52
Hoef ziet er inderdaad heel slecht uit, ijzer verloren of niet, die is wel weer aan een smid toe.
Vrees ook dat dit wel eens een verschijnsel van hoef/straalkanker kan zijn.
De smid moet toch met spoed komen, dus meteen hierop wijzen en vragen wat te doen!
mrie
Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-15 13:53
Ja de staat van die voet is schandelijk. (er wordt een smid gebruikt waar ik bepaald niet over te spreken ben maar ik heb er niks over te zeggen) Het is een bolletje. Het voelt plakkerig en zacht aan. Als je er tegenaan stoot met je hoevenkrabbert dan bloed het heel snel. De straal is aan de linkerkant zo goed als verdwenen en in de plaats daarvan zit dit.
Dat dacht ik dus ook: Straalkanker Nou mijn plan is om meteen door te gaan naar de Lingehoeve voor medisch hoefsmid en prednisonkuur. Ik probeer in elk geval te voorkomen dat de huidige smid er aan gaat klooien
Dit was ook het eerste wat er bij mij in me op kwam.. Ik wens je heel veel sterkte, lijkt me een goede keus om direct tot handeling over te gaan. Heb je een vermoeden hoelang dit er al zit of echt pas sinds deze dagen?
Oei, dat het snel gaat bloeden als je er aan zit is geen goed teken. Het eerste wat bij mij opkomt is straalkanker. Goed dat je er onderzoek naar laat doen!