Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
rensju schreef:Ik zou eerder aan trauma in de hals denken als beweging van het hoofd provoceert. De achterbenen vallen als eerst uit bij knelling van het ruggemerg.
Hij was wel in orde, maar toch net niet zeg maar. Cindy_F schreef:Mijn av liep anderhalf jaar geleden ook opeens alsof hij dronken was waarbij hij ook door de achterbenen zakte. Uiteindelijk foto's gemaakt van hoofd/hals en toen bleken er meerdere dingen niet goed te zijn: 4 nekwervels gekanteld. Ook bleek dat hij artrose heeft. Gevolg was dat de zenuwbanen bekneld waren. Na een paar dagen waren de klachten godzijdank weer voorbij. Da gaf aan dat het natuurlijk altijd weer terug kan komen omdat de oorzaken blijven maar tot op heden heb ik het gelukkig nooit meer gezien! Wel stijf lopen door de artrose maar qua balans en alles weer normaal. Rollen/liggen ook geen probleem. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat het bij jouw paardje ook zoiets ernstigs is maar mocht het wel zo zijn dan zie je het natuurlijk niet van buitenaf. Da gaf ook aan dat rijden gevaarlijk is doordat het elk moment weer kan opspelen dus als je het zeker wilt weten, zijn foto's misschien geen gek idee, al is het voor je geruststelling...