Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
myandalusier schreef:coldsummers schreef:Ik denk loos alarm. Je bent toch niet 24/7 bij je paard. Misschien plast hij gewoon zonder dat jij er bent.
maar de stal is ook vaak helemaal droog na 1 a 2 dagen..
genja schreef:Krijgt hij water uit een automatisch bak of heb je een bak staan? Als je automatisch hebt vragen of die afgesloten kan en bak neer zetten. Kan je even goed bij houden of er gedronken wordt en hoeveel. En inderdaad even paar dagen bruin bier over voer.
Als je maandag nog denkt dat hij niet drinkt/plast toch even contact dierenarts. Ondertussen natuurlijk wel conditie in de gaten houden en evt uitdroging.
hwn schreef:En is het water leiding-, regen- of putwater? Hier vond ik paar weken geleden ook dat de mijne minder dronken, en heb dan es van hun water (regenput) geproefd. Zat smaakje aan (niet slecht nochtans) en halfuur later zat ik op het toilet. Toeval of niet, staal is binnen ter ontleding, en staan nu op leidingwater, en er wordt toch wat meer gedronken.
Hangt natuurlijk ook af van het rantsoen: als je paard dagelijks bijv. 5 kg wortelen krijgt, en dan nog wat nat voordroog, dan heeft ie zo ook al wat vocht binnen, maar ik vermoed dat dit niet het geval is?
Lust je paard slobber of bietenpulp? Anders kan je dit eens geven?
paard krijg niet standaard wortelen en nooit nat voordroog. slobber lust hij wel, krijgt hij normaal ook nooit alleen uitzonderingen..