Muesli, help!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Muesli, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 13:52

Voor mijn zestienjarige vosmerrie ben ik op zoek naar muesli.
Ze krijgt al muesli gevoerd, maar daar is ze niet weg van merk ik. Ze eet het, maar niet van harte.
Van welk merk ze krijgt, geen idee. Maar het is niet van een 'bekend merk'.
Het gaat dus om een merrie, zestien jaar, wordt recreatief gereden.
Ik zie zoveel verschillende merken dat ik niet echt meer weet welk merk wordt aangeraden.
Ze hoeft er geen energie van te krijgen, en het liefst ook niet met extra toevoegingen als olie o.i.d.
Het liefst zo natuurlijk mogelijk :j
Aangezien ze al luzerne krijgt, hoeft Daily Plus niet opgenoemd te worden.
Alvast bedankt!

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:37

anniekasaur

Re: Muesli, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:38

Ik heb ook de muesli van pavo, voor sportpaarden geloof, bevalt me zeer goed! Ook een moeilijke eter hier maar dit at ze in een keer op, en ze is er gek op!

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:41

Ik zou eerst kijken welke merken er verkocht worden in de winkel waar je meestal je voer koopt. Dat scheelt een heel aantal merken. Bijna alle merken hebben wel een basismeusli.

En vraag in je winkel om probeerzakjes, dan zit je niet meteen aan een hele voorraad vast als ze het niet lust. Soms kan dat ook via de website van het merk.

Waarom wil je geen olie, wordt ze snel dik? Anders kan het geen kwaad, en sommigen vinden het juist lekker. En mag er haver in of absoluut niet?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 14:59

jowien schreef:
Ik zou eerst kijken welke merken er verkocht worden in de winkel waar je meestal je voer koopt. Dat scheelt een heel aantal merken. Bijna alle merken hebben wel een basismeusli.

En vraag in je winkel om probeerzakjes, dan zit je niet meteen aan een hele voorraad vast als ze het niet lust. Soms kan dat ook via de website van het merk.

Waarom wil je geen olie, wordt ze snel dik? Anders kan het geen kwaad, en sommigen vinden het juist lekker. En mag er haver in of absoluut niet?

Dat is een goede. Ik zit zelf in de buurt van Welkoop en Ranzijn. Luzerne voer ik van Hartog.
Olie ben ik zelf niet echt een voorstander van. Wil het liefst zo puur mogelijk en in olie zit (volgens mij) toch wel veel extra. En alsnog wil ik een ander merk muesli, daar helpt olie niet tegen.
maar, waarom zou ik olie voeren? Even uit interesse, heb haar nog niet zo lang, dus het is nog een beetje zoeken :)
Haver.. kan. Maar niet als ze er druk van wordt. Ik rij haar nu niet zoveel (natte rijbak, osteopaat net geweest..) dus ze moet er niet druk van worden!
Ze komt wel de hele dag buiten, dus in principe is wat energie extra geen ramp, ze kan het wel kwijt :)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:09

Als je zo natuurlijk mogelijk wil voeren, zou ik Pavo Care 4 life geven, of natures best. Hier zit weinig suiker en zetmeel in, en is heel "natuurlijk".

Welkoop verkoopt dat sowieso..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:42

Marstall heeft erg goede muesli's!

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:45

Ik heb voor mijn ponys muesli van cavalor vinden ze ergggg lekker.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:51

itsmi schreef:
Als je zo natuurlijk mogelijk wil voeren, zou ik Pavo Care 4 life geven, of natures best. Hier zit weinig suiker en zetmeel in, en is heel "natuurlijk".

Welkoop verkoopt dat sowieso..

Mee eens ! Geef zelf Natures Best van Pavo. Erg tevreden over, niet alleen vindt pony het erg lekker maar ze glimt ook mooi en zit idd weinig suiker in.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:54

Ik heb een tijdje Hartog Balance gevoerd waar ik erg tevreden over was. Daarna Subli Basismuesli waar ze het ook fijn op deden. Je kan nog wel lager in suikers en zetmeel, welke muesli's weet ik niet precies maar zijn al veel topics van ;) Maar die verkoopt de welkoop hier in elk geval niet..

Hoeveel krijgt ze per dag?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:58

RianneH schreef:
Ik heb een tijdje Hartog Balance gevoerd waar ik erg tevreden over was. Daarna Subli Basismuesli waar ze het ook fijn op deden. Je kan nog wel lager in suikers en zetmeel, welke muesli's weet ik niet precies maar zijn al veel topics van ;) Maar die verkoopt de welkoop hier in elk geval niet..

Hoeveel krijgt ze per dag?

Klopt, welkoop is met care 4 life het laagst in zetmeel/suiker, dat zou dan de beste optie zijn. Overige merken die nog lager in suiker/zetmeel zitten hebben ze helaas niet...

Gravity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:02

Mijn paarden krijgen Subli Zonder, deze muesli ruikt erg lekker en ze eten het goed.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:03

Ik had Havens, donker blauwe verpakking zonder haver.
Later overgestapt op Pavo Natures Best :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 21:20

in Belgie hebben ze bij AVEVE, een light mix voor paarden en pony's, ziet er lekker uit, mijn paarden en pony's eten het heel graag en is nog vrij goedkoop ook in vergelijking met pavo of cavalor.

foscy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:27

Mijten Quattro of gerstenmix, weet niet als je die kan krijgen bij jouw in de buurt :D

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:30

De kruidenmuesli van Hippostar valt bij mijn paard goed in de smaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 22:32

Ik ben erg tevreden met de gerstenmix van mijten en van subli de subli zonder. (Zodat ze ook niet uit dr velletje knapt van de energie)

Rocks11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:24

Ik voer die van mij Faser van Marstall en hij doet het hier heel goed op. Van pavo nature's best kreeg die van mij heel erg jeuk. In de Faser van Marstall zitten ook heel weinig suiker en zetmeel in.

zaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:11

Ik voer pianissimo van cavalor. De mijne is een moeilijke eter maar vindtcdeze erg lekker.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 10:44

hier bewust volledig gestopt met musli, ik kan de producten van metazoa en de producten van je paard fit en gezond, aanraden.
elke musli bevat teveel suikers. Daarom geef ik dat niet meer.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 11:46

Ik zou je ook eerder subli ponybrok aanraden (veel vitamine mineralen en het laagst in suikers/zetmeel) van wat je bij de welkoop kan kopen. Eerder genoemde muesli's bevatten erg veel suiker en zetmeel.
In jouw geval zou ik overigens marstall force bestellen. Vitamine/mineralen brok en meer niet. Hoef je alleen nog goed ruwvoer bij te geven.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 11:49

Pavo Natures Best staat wel laag in suiker, echter is het zetmeel gehalte erg hoog. En zetmeel zet om in suiker en dus is het niet aan te raden als je je paard zo min mogelijk suiker wil geven.

Dan kan je beter Pavo Care 4 Life geven. Dat is daadwerkelijk laag in suiker + zetmeel.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 11:57

Mijn dame van 32 krijgt gerstenmix van Mijten.In de winter wel maisvlok erbij.Ze blijft mooi op gewicht en ze vind het lekker.Ook kan ze het met haar gebit nog goed kauwen.Ze sabbeld,kauwt het op.Je kan het ook weken.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 12:50

Bedankt voor de tips!

Ze krijgt ongeveer een halve kilo per dag :)

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 12:58

Ook ik geef Pavo Nature's best, vindt paard heel lekker. Prima muesli als je paard niet heel gevoelig is voor suiker en zeker als je weinig geeft. Ik geef een half schepje als beloning na het werk en om de vitamientjes (marstall force) doorheen te mengen. N.b een volle schep muesli is ongeveer 700 gram.