Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Koper schreef:Mijn merrie (shetlandpony) wordt in april 25. Ze krijgt hooi, ze heeft een liksteen met extra magnesium en ze krijgt 's avonds 2 handjes haver. Dat is het. Hooi en steen deelt ze met mijn ruin (IJslander), aan hooi krijgen ze 8 kilo per etmaal verdeeld over 2 voerbeurten. Dat is het uitgangspunt. Bij vorst en/of neerslag en/of veel woei krijgen ze meer, in de maanden dat ze ook gras hebben krijgen ze minder hooi.
Pony heeft een prima gebit en kan goed meekomen met eten, bewegen en algeheel decoratief zijn.
Ben hier hooguit 50 euro per maand aan hooi kwijt
Hoewel ik wel ook duurder (en veel mooier) hooi gehad heb, maar daar kan ik helaas niet meer aan komen. kvulden schreef:Ik bedoel inderdaad als ik er aan kom komen ze echt aan rennen alsof ze echt honger hebben.
Koper schreef:kvulden schreef:Ik bedoel inderdaad als ik er aan kom komen ze echt aan rennen alsof ze echt honger hebben.
Dan zou ik ze meer voeren. Nu met dit rare wel/niet winterweer kan het per dag nogal verschillen hoeveel ik voer. Zo krijgen ze zometeen de normale 4 kilo voor vannacht maar morgenochtend krijgen ze meer. Allemaal afhankelijk van het weer. Maar ik heb dan ook buitenpaarden die alleen bij regen met een deken staan dus ze hebben het hooi nódig om warm te blijven.
Koper schreef:Maar jij hebt ander hooi dan ik. Dus stel je richtlijn bij naar wat je ziet. Kijken naar je paarden