Het plekje werd al snel groter en het been was 's ochtends ook ineens dikker. Na wat beweging werd het weer dunner, hij reageerde niet gevoelig op het been en hij liep er ook niet anders op.
Een paar dagen later was het been 's ochtends nog dikker en hoewel hij geen koorts had en een prima eetlust, begon ik me toch serieus zorgen te maken en te denken aan een lymfebaanontsteking of iets in die trant. De dierenarts is geweest en ik heb een mokzalf gekregen.
Sindsdien werd het elke dag slechter en er ontstonden kale etterende plekken. Dit leek in de verste verte niet meer op mok, maar ook op internet kon ik niks vinden wat er nou op leek (en nog steeds niet eigenlijk). Wat ik ook zo bizar vond was dat het zo hard ging. 's Ochtends zag ik nog 2 plekjes, 's avonds zag ik al 4 flinke plekken (bij wijze van). Het begon nu ook aan alle benen.
De dierenarts is weer geweest en er is een swab genomen en vandaag kreeg ik dus de uitslag Stafylococcus hyicus. Inmiddels krijgt hij antibiotica en ik moet verder blijven smeren met zinkzalf en nu is het afwachten hoe het zich ontwikkelt.
Ik was erg benieuwd of er nog mensen zijn die dit kennen, bekend zijn met behandeling(en) en hoe het verloop van de aandoening verder ging.
Hopelijk slaat de AB kuur goed aan en is hij er snel vanaf! 

Het schijnt een wondermiddel te zijn, maar voor die mij was het 2x vreselijk pijn lijden (krampkoliek).