Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Gewoon even informeren en dan weet je DA ook welk middel je het beste kunt gebruiken. Heb je de pramox al geprobeerd?
joey2010 schreef:Het lijkt inderdaad op aarsmaden.
Hier een link met een foto, het lijkt heel erg op jouw foto, http://www.wormbestrijding.nl/paard_worm06.html
Even da DA erna laten kijken zodat je de juiste ontwormkuur kunt geven.
MarlindeRooz schreef:TS zoals al meerdere keren gezegd is waarom preventief ontwormen en geen mestonderzoek???
risje schreef:Een dierenarts kan vanafstand zonder ook maar een enkel onderzoek niet zeggen of het goed is lijkt me;-)
En dan nog als ik dat advies zou krijgen maar mijn paard had na twee maal ontwormen nog steeds wormen is je advies toch niet zo goed geweest..
Ik zou mestonderzoek doen dan weet je het zeker. Adviezen hier zijn goed bedoeld hoor maar onderzoek zegt zoveel meer dan oordelen op foto's die je plaatst.
RianneH schreef:Wat weet je zeker na een mestonderzoek dan? Hoeveel eieren er worden uitgescheiden? Of welke worm? En hoe weet je zeker of nu net die mest alles bevat?
Mestonderzoek is miz achterhaald, maar daarover zijn wel losse discussietopics te vinden.
Ik zou bellen met de da om te overleggen welk middel je nu het beste kan gebruiken. Bij een zwaarder besmetting zijn er verschillende opties, met de celcyclus mee gaan of juist zeer specifiek in fases ontwormen omdat anders de darm te ernstig wordt beschadigd. Wat je moet doen hangt van veel factoren af en zou ik bij een dergelijke besmetting zeker overleggen met de da.