Hier ben ik weer.
er zullen er mij wel kunnen van het gouden bokt merrie verrassingsveulentje Djune's July! Nu heb ik vorig weekend een nieuwe pony bijgekocht: een welsh a merrietje met vol papier.
Ze is 2,5j... Ze komt van Engeland en is rond augustus naar de fokker/handelaar van Welshjes hier in Belgie gegaan, samen met een 20 tal andere pony's.
Ik had specifiek gevraagd naar een niet drachtige pony en toen werd Paulientje aangeboden. We waren gelijk verkocht.
Nu, ik krijg vaker de vraag of ze drachtig is, omdat ze wel een beetje rond staat... Dus ik krijg al wat angstzweet.
Even navraag gedaan bij de ex eigenaars en ja hoor, ze is 17/07/2014 gedekt geweest, handmatig.
Ze is dan samen met de 20 andere pony's gescand geweest bij deze eigenaars: midden augustus, dus ongeveer een maand later. En ze was LEEG gescand.
Dus nu is mijn vraag: zou ze toch drachtig zijn of zou ze eerder sukkelen met wormen of is ze gewoon wat te dik?
Uiteraard laat ik deze week de DA komen, maar ik hoor al eens graag van jullie wat jullie denken en of het wat kan zijn... Of eventueel de opmerking dat ik overdrijf, mag ook.

Andere bedenkingen mogen ook hoor. Kan ik altijd navraag doen bij de DA!