Van de zomer was ze goed op gewicht, maar zeker niet te zwaar. Ze begon qua bespiering wel mooi uit te zwaren en zag er gewoon goed uit. Ze stond toen hele dag op een vetrijk land en werd regelmatig overgezet naar een nieuw landje met nieuw gras. Dit hielp.
Nu staat ze hele dagen in de paddock met hooi en ik zie haar weer vermageren. Ze heeft een bucasdeken op en krijgt vandaag een onderdeken erbij.
Ze krijgt momenteel (verdeeld over 3 a 4 voerbeurten):
- Hartog lucerne: 0,3 kg (hele voerschep)
- Horsefood omega-3 Power mix (muesli): 2,2 kg (+ 5x p.w. 1 kg)
- Horsefood mais-lijnzaadbrok: 2 kg
- (+ 5x p.w. bietenpulp: 0,15 kg droog/0,75 kg nat)
- onbeperkt ruwvoer (voordroog met lucerne)
- maisolie veel (gaat verhoogd worden)
Supplementen:
-vit. E met Selenium
-gisten voor betere voeropname
-magnesium
-biotine (laatste beetje ivm blessure vorig jaar)
Maar nu de vraag.. Wat te doen? Ik heb geprobeerd haar meer olierijk(/vetrijk) te voeren met meer eiwitten. Ze zit momenteel al op een hoge hoeveelheid krachtvoer en zie het niet zitten om haar vol te proppen met nog meer kilo's krachtvoer.
Maar ik weet ook uit eerdere ervaringen.. Als ik nu niks doe wordt ze echt te mager.
Ik heb al contact opgezocht met Horsefood en wordt nog gebeld door hun voor advies. Ook ben ik van plan om contact op te nemen met andere merken.
op dit moment heb ik imo 3 opties:
- Het huidige voer verhogen
- De muesli vervangen door een ander product van Horsefood
- overgaan op een ander merk
ik denk zelf momenteel aan optie 2. De muesli die we nu geven is vrij duur en zou dan liever over willen gaan op een brok van Horsefood. We geven per maand een hoop geld uit aan voer en dit gaat grotendeels op aan deze merrie (mijn andere merrie krijgt een handje lucerne). Ik zou dit toch graag wat naar beneden willen zien gaan
.Een heel verhaal en respect als je het helemaal hebt gelezen! ik hoop dat er bokkers zijn die mij evt. nieuwe inzichten kunnen geven
.

. Aan olie niet te kort.