Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
pleiada schreef:Kijk anders is naar equi Magic..Dat lijkt op fibra maar je voert er wel minder van..Als je fibra wil voeren is het toch geen probleem om minder te geven aangevuld met een vitamine brokje?Voordeel is van voer zoals fibra of equi magic dat je veel volume voert zodat ze toch even lekker wat te knagen hebben!
Billy schreef:Nou, ik voer het nu een paar weken en wat mij zwaar tegenvalt is hoe stoffig het is. Er zit gewoon heel veel gruis in. (en een stuk strotouw...)
is dat altijd zo? En hoe is dat met het spul van equi magic?
Levita30 schreef:Ik voer Fibra, voer de aangegeven hoeveelheid. Wat ik juist fijn vind is dat het een groot volume is, een paard is er dus lang mee bezig en kauwt veel. Veel speeksel productie. Het grote volume met het vele structuur en veel speeksel is juist datgene wat een positief effect heeft op de gezondheid van je paard!! minder verveling, goed voor het gebit, minder verzuring van de maag dus minder kans op maagzweren, speeksel zorgt ook voor een goede doorstroming van de voedselbrij, de structuur prikkelt de darmen waardoor deze geactiveerd worden hun werk goed te doen wat de kans op koliek of andere verteringsproblemen verkleind.