Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Joolien schreef:Behalve fysio, massages en weet ik het, heb je er wel eens een da naar laten kijken en foto's laten maken?
Hoe laat hij trouwens merken dat hij last van de rug heeft?
_Melanietje_ schreef:Joolien schreef:Behalve fysio, massages en weet ik het, heb je er wel eens een da naar laten kijken en foto's laten maken?
Hoe laat hij trouwens merken dat hij last van de rug heeft?
In januari is de dierenarts erbij gehaald omdat ik het toen echt zat was. Die heeft toen alleen gezegd dat hij moest ontspannen en ze kon eventueel nog iets aanraden qua supplement.
Hij laat het op meerdere manieren merken. Niet voorwaarts zijn (is van nature een voorwaarts paard), zuur zijn op hulpen, zuur zijn in het doen en laten, narrig naar het zadel. Soms heel subtiel dat hij niet in 1x zijn bit aan wil nemen. Normaal gesproken pak hij het bit zelf en dan moet ik zijn mond open doen. Ik controleer zelf uit gewoonte ook altijd zijn rug hoe die is. Als zijn rug gevoelig is reageert hij meestal ook al bij het poetsen, weglopen enzo. Bij longeren zie ik het aan zijn manier van lopen, of die ontspant of niet.
Joolien schreef:Ok, dan vind ik het wel vreemd dat de da verder niks heeft aanbevolen. Ik zou toch eens wat verder naar de rug laten kijken. Een dagje kliniek en m dan even binnenstebuiten laten keren. Merk je ook verschil in bijv lang laag rijden en wat oppakken?
janouk schreef:Is het paard geschoren? Reageert hij op het geschoren zijn?
zijn genetische spierziektes al uitgesloten, zoals pssm, hypp etc.?
http://www.bokt.be/smf/index.php?topic=40694.0
joyfordogs schreef:grondwerk dressuur aan de hand, zodat hij onbelast de juiste spieren kan trainen.
verder zelfde adviezen als bovenstaande, bloed testen, foto maken.
Hoe zijn de omstandigheden van het dier? stal, wei, paddock? PP?
hoeveel natuurlijke beweging krijgt dit dier?
Kelly1992 schreef:Melanietje waar is jou paard het gevoeligst op zijn rug? ik merk bij mijn paard het gedeelte vlak achter het zadel (engels).