Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
juval schreef:ik begrijp het nut van dat contract niet zo. als ze je uitkopen dan ben je toch van die verzekering af? of begrijp ik dat verkeerd?
en de verzekering stopt..
heel rot voor je!
femo schreef:Heftig TS.heel rot voor je!
Wat is de prognose van Utrecht? ze zijn daar wel heel erg goed, en zeggen niet zomaar dat je een paard moet laten inslapen.
je kan natuurlijk ergens anders een second opinion aanvragen, in overleg met de zorgverzekeraar?
(of zeg ik nu iets heel raars) ik begrijp dat als het tegen je gevoel gaat je beest in zomaar laat gaan!
Celiien schreef:Second opinion misschien een optie?
NicoleD92 schreef:Het gaat er bij mensen overigens niet veel anders aan toe hoor.
lampjerulez schreef:NicoleD92 schreef:Het gaat er bij mensen overigens niet veel anders aan toe hoor.
Uhm volgens mij niet hoor?
als ik de diagnose ongeneeslijke kanker krijg, word ik echt niet uit mijn verzekering gegooid?
Als ik echter slecht verzekerd ben en na de diagnose een uitgebreide verzekering wil zeggen ze uiteraard![]()
Maar de TS was al verzekerd voor de diagnose.

Yvank_ schreef:juval schreef:ik begrijp het nut van dat contract niet zo. als ze je uitkopen dan ben je toch van die verzekering af? of begrijp ik dat verkeerd?
Zo werkt dat niet. Je paard is immers afgekeurd.. dat contract is ter bescherming van het paard. Een dierenarts keurt geen paard af die nog enig zicht op herstel heeft.
Yvank_ schreef:Als een eigenaar daar op op aanstuurt wel ja.. Maar een dierenarts die nog kans ziet op herstel zal zonder aandringen van de eigenaar zelden toch afkeuren. Er zitten genoeg eigenaren bij die zelf zeggen keur maar af dan krijg ik mijn geld.
R12312 schreef:Yvank_ schreef:Als een eigenaar daar op op aanstuurt wel ja.. Maar een dierenarts die nog kans ziet op herstel zal zonder aandringen van de eigenaar zelden toch afkeuren. Er zitten genoeg eigenaren bij die zelf zeggen keur maar af dan krijg ik mijn geld.
Er worden zo vaak verkeerde diagnoses gesteld, dus ook dat feest gaat niet op. Overigens krijg je meer als 60% bij afkeuren.......en terugkopen.
utrecht keurt niet zomaar een paard af. Maar het gaat er ook niet of het wel of niet terecht is. Paard is afgekeurd dat is al gebeurd en dan zijn dit te gevolgen.Yvank_ schreef:Je snapt het niet lampjerulez
De verzekering neemt deze beslissing omdat utrecht het advies heeft gegeven om het paard te laten inslapen omdat zij het niet verantwoordelijk achten dat het paard in leven blijft.. Dat is een afkeuring en daar geeft de verzekering gehoor aan.
Wil je dit niet dan moet je daar toestemming van de dierenarts voor hebben die moet een verklaring opstellen dat het paard ZONDER pijn op de wei kan staan. Dan pas kan je hem behouden.
Het is niet zo dat ze het paard omwille van de hoge kosten uit te verzekering gooien maar omdat het paard is afgekeurd en moet worden ingeslapen omdat de kliniek acht dat het paard niet pijnvrij een paardwaardig leven kan leiden.
lampjerulez schreef:NicoleD92 schreef:Het gaat er bij mensen overigens niet veel anders aan toe hoor.
Uhm volgens mij niet hoor?
als ik de diagnose ongeneeslijke kanker krijg, word ik echt niet uit mijn verzekering gegooid?
Als ik echter slecht verzekerd ben en na de diagnose een uitgebreide verzekering wil zeggen ze uiteraard![]()
Maar de TS was al verzekerd voor de diagnose.
Als het altijd zo zou werken, dat je er gewoon uit kan worden gezet bij hoge kosten, dan kan je jezelf net zo goed niet verzekeren.
Yvank_ schreef:Wil je dit niet dan moet je daar toestemming van de dierenarts voor hebben die moet een verklaring opstellen dat het paard ZONDER pijn op de wei kan staan. Dan pas kan je hem behouden.
Het is niet zo dat ze het paard omwille van de hoge kosten uit te verzekering gooien maar omdat het paard is afgekeurd en moet worden ingeslapen omdat de kliniek acht dat het paard niet pijnvrij een paardwaardig leven kan leiden.
bigone schreef:Heb je een verzekering voor ziektekosten of een basisverzekering die uitkeert bij dood of afkeuring, gezien dat het paard je al je spaargeld heeft gekost?