Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
terpentijn schreef:En waar zou ik dit in Nederland (bijv. een adres of webshop) digitaal kunnen bestellen, kan het nergens afhalen, want heb geen auto, maar ben er nog steeds hevig in geinteresseerd!
pleiada schreef:Het ziet er uit als mooi voer,100% natuurlijk en zelfs zonder anorganische vitamines..Het is helaas wel prijzig..Ben wel benieuwd naar de verzendskosten als je het zou bestellen..
Assiepassie schreef:pleiada schreef:Het ziet er uit als mooi voer,100% natuurlijk en zelfs zonder anorganische vitamines..Het is helaas wel prijzig..Ben wel benieuwd naar de verzendskosten als je het zou bestellen..
Ik droom ervan ...100% natuurlijk, het klinkt zo mooi, spreekt mij enorm aan als idealist.
Ik heb zoveel gepuzzeld op analyses en dergelijke en kwam hoe ik ook mengde, ik kwam niet aan bijv. een selenium gehalte dat beantwoordde aan de behoefte van een paard op rust, laat staan een paard dat werkt.
Ik ben het ermee eens dat ze stellen dat het het gedomesticeerde paard aan variatie in het rantsoen ontbreekt. Vandaar ook mijn gepuzzel.
Ik mis echter de wetenschappelijke onderbouwing dat hun voer wel in staat zou zijn alle bouwstoffen in de juiste verhoudingen en hoeveelheden aan te leveren. Jammer, want dit gebeurt maar al te vaak; veel beweren, heel stelling en dan niet komen met enige onderbouwing.
Ze hebben het over het wilde paard, een paard dat zichzelf kan reguleren en bijvoorbeeld zelden galoppeert, enkel als het moet en zo kort mogelijk.
Wij gaan op de paarden zitten en vragen hele andere inspanning van hun dan dat hun in het wild levende soortgenoten moeten leveren. En dergelijke inspanningen verhogen de behoeftes aan bepaalde bouwstoffen.
En ja, een paard hoeft niet iedere dag precies hetzelfde aan vit/min binnen te krijgen: een en ander kan in mindere of meerdere mate in het lichaam worden opgeslagen, voor langere of kortere termijn.
Enfin, ik vind dit een interessant voer dat ik ik meen op de Equitana al ben tegen gekomen.
Weer leuk stof tot puzzelen.