afgelopen tijd is het erg goed gegaan met Othello, de Tandarts is langs geweest om even de tanden te laten controleren en dat was gewoon in orde om wat kleine haakjes na, die zijn nu ook mooi weg gevijld.
Hij staat momenteel wat schraal, maar wordt volop gevoerd en der is de volle aandacht heen, maar daar gaat het nu even niet om.
ik haalde vandaag mijn andere pony van de weide af, om even een rustig buitenritje te gaan maken,
mijn tweelingzusje en der vriendin gingen Othello halen, om mee te gaan. want we waren van plan foto´s te gaan maken met de spiegelreflex, ik Sunny gehaald.
en begonnen met de exzeemdeken van hem af te halen, totdat ik vanuit de wei geschreeuw hoor.
dat ik moest komen, en ik daarna opgesprongen en naar buiten gerend.
Loop in een versnelde pas de wei in, en loop naar mijn zusje en der vriendin heen, met Othello aan het halster, hij liep helemaal niet goed,
Ik kijk naar zijn benen en zie een grote blauwe streep op zijn hoef.
gisteren was alles in orde, en nu het tegenovergestelde..
mee de stal ingenomen, en stalhouder geroepen, die viel ook al gelijk op dat hij niet goed liep.
tuinslang gepakt, en de hoef maar gaan koelen, Stalhouder zei, als morgen niet beter is, maar even de DA bellen voor zekerheid,
maar nu even de vraag, is dit alleen maar een kneuzing, en verderest geen veborgen gebreken in de hoef, is er niks gebroken of beschadigt?, als hij staat, ontlast hij het, hij tilt zijn been op.
Hoe nu verder? even aankijken of Morgen direct de dierenarts bellen?
Of Heeft iemand ervaring met een gekneusde hoef, het is gewoon een vieze misstap geweest, hij loopt op een steile weide die nu erg glad is. op stal kunnen we hem niet zetten, aangezien hij verlatingangst heeft en hij anders de boel afbreekt.
is er een bokker, die mij raad kan geven? Is dit niet heel ernstigs.. ik weet het niet..
het is altijd wel wat met dit dier.. en nu is het toch wel erg goed raak..
(de hoef van verder af)
(hoef van dichtbij)alvast bedankt voor het lezen, en de reactie of ervaring,
groetjes!