Ik heb flink zitten googlen, maar ik heb alsnog vragen waar ik geen antwoord op heb gevonden. Via een stalgenootje ben ik bij dit kruid terecht gekomen. Zodoende dat ik ben gaan bekijken wat het is en wat het doet. Er zijn veel wisselende verhalen over. Maar onder het mum van "baadt het niet, schaadt het niet" wil ik het voor mijn oudere pony ook gaan proberen.
Punten waar wij o.a. tegen aan lopen:
Artrose en Spat, waardoor dus 's winters met koude wat stijf,
Allergiën waarbij het 's winters snel op zijn luchtwegen slaat,
In het voorjaar last van verhoogde leverwaardes,
Gevoelig voor zandkoliek,
Heeft nu last van een irriterende peesschede.
Volgens het internet is het een wondermiddel en zouden bovenstaande problemen dus minder kunnen worden/verholpen kunnen worden.
Nu kan ik nergens op internet vinden wat nu de juiste dosering is, wat ik precies moet geven en waar ik deze kan kopen.
Ik kwam druppels, pillen, poeder (gemalen kruid) en hele wortels tegen. Welk product kan ik het beste kopen? Via België is het makkelijk en goedkoop te bestellen, maar omdat dit gewoon voor mensen is bedoeld staat er geen dosering bij voor pony's/paarden, daarnaast woon ik in Nederland dus zou graag hier bestellen.
Bij voorkeur voer ik iets dat puur is, dus niet een supplement waar curcuma of curcumine (het hoofdbestandsdeel van curcuma) in zit.
Heeft iemand ook enig idee hoelang je het moet gebruiken voor je resultaat ziet? Ook las ik iets over voeren met peper ivm betere opname, is er iets over gember voorbij gevlogen, maar volgens mij ging dat alleen over een bepaald beeld waarvoor deze combinatie gebruikt werd. En curcuma icm melk?
Een aantal linkjes waar ik informatie uit heb:
http://www.natuurlijkvoorpaard.nl/werkz ... en/curcuma
https://www.pit-pit.com/kurkuma.html
Wat me bij bovenstaande link opviel, 30gram per dag voor een mens.
Cassidy @ [VS] kurkuma
In bovenstaande link staat dat een paard 30 gram/een theelepel/maatbekertje(3lepels?) moet?
Bedankt voor het lezen van het lange stuk!
Ik hoop dat er iemand met antwoorden komt
Mocht ik er eenmaal uit zijn wat en hoeveel en in combinatie met wat ik ga voeren, dan ben ik bereid hier bij te houden wat ik aan verschil merk.
Allemaal nog gezond ook.