Ik ben nog niet zo bekend met Bokt dus hoop dat ik dit topic in de goede rubriek heb staan. Anders mag het uiteraard verplaatst worden.
Mijn friese merrie trapt steeds haar hoefijzers eraf. De hoefsmid kan telkens terug komen. Ze is rondom beslagen.
Nog geen week geleden hoorde ik een vreemd geluid tijdens het rijden. Het ijzer linksvoor bleek los geraakt en scheef te zitten. Rechtsvoor bleek het ijzer ook scheef getrapt. (ze had op 1 kant gestaan waardoor het ijzer links en stuk van de hoef af stond, terwijl het rechts nog goed zat) Rustig terug gestapt en hoefsmid gebeld. Toen de hoefsmid de volgende dag kwam had ze het ijzer linksvoor helemaal eraf getrap, deze zagen we in de wei liggen. Beide ijzers zijn er opnieuw opgezet.
Nu nog geen week later dus, hebben we weer opnieuw de hoefsmid kunnen bellen. Hij komt morgenvroeg want bij het ijzer linksvoor zitten 3 nagels los.
Dit is niet de eerste keer, al sinds de winter komt het regelmatig voor dat de hoefsmid tussendoor terug moet komen. Echter deze zomer is hij zo vaak terug moeten komen dat we het echt beu zijn. Zowel wij als de hoefsmid.
We vragen ons ook af hoe dit gebeurd aangezien het vaak al gebeurd voordat we überhaupt hebben kunnen rijden. Ze staat 24/7 buiten en heeft zomereczeem.
Mijn vraag is dus of jullie een oplossing weten? Wellicht een vervanger voor hoefijzers?
We gaan sowieso morgen overleggen met de hoefsmid of hij iets weet.