Merrrie plast op stenen op poetsplaats (binnen en buiten).

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Priyanka

Merrrie plast op stenen op poetsplaats (binnen en buiten).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 07:05

Ik wordt met mijn paard van de binnenpoetsplaats gejaagd door een stalgenoot .De fantastische merrie die ik heb plast buiten en binnen op de was-poetsplaats .Ik maak de plek altijd direct schoon met citrol ,en andere middelen .Spuit alle hoeken en plekken goed schoon,dan de bezem erover .Toch kan het zijn dat de urine lucht niet helemaal weg is .
De ene keer wel en de andere keer niet .Ook al heeft mijn paard niet op de wasplek gestaan en het stinkt ,gaat de wijsvinger naar mij .Er staan behoorlijk wat privepaarden en ik ben niet de enige met een paard die daar staat te plassen .

Soms al de hoefsmid met haar bezig is doet zij het ook .
Kortgeleden nog tijdens een scan door de vee arts .

Ik heb meer paarden gehad en hebben dit nooit gedaan .
De persoon die daar ook met haar paard wilt staan gaat mopperen en vindt mij aso omdat het na ruikt van de urine .Met slecht weer kan ik toch niet buiten blijven omdat mijn paard dat doet?Ook ik betaal om op diebinnen plaats te staan.Heeft iemand ook ervaring met een paard wat plast op de poetsplaats?

y12345

Re: Merrrie plast op stenen op poetsplaats (binnen en buiten).

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:07

misschien wil ze haar luchtje verspreiden en zo aangeven wat haar territorium is?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:08

Komt je paard van stal als je haar op de poetsplaats zet of uit het weiland/paddock? In dat laatste geval kun je haar misschien eerst even op stal zetten om te plassen.
Zijn het geen hengstigheids plasjes trouwens..

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:08

Nou als het op die manier gaat op een stal pak ik gelijk mijn spullen.
Je kan er niks aan doen en toch krijg jij de schuld, dit vind ik aso van de staleigenaar.
Dan ben ik gewoon direct weg :?

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:11

Ja hier hetzelfde verhaal daarom moet ik maar in de stal (buitenbox) staan voor poetsen en zadelen. De dierenarts kon niks ontdekken. Hij gaf me als tip geef het paard gedurende een week zeer beperkt water. Dit omdat er behoorlijk wat paarden zijn vooral merries die uit verveling/aangewende extreem veel drinken omdat er onbeperkt water is. Hierdoor leren ze dat ze alleen moeten drinken als ze dorst hebben en niet uit gewoonte. Bij een vriendin van me met haar merrie hielp het bij die van mij niet.

Edit moet je geen automatische drinkbak hebben natuurlijk

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:16

Is dat zo erg dan,het plasje spoel je toch zo weg en ruikt toch niet de hele dag.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:18

Wat is dat nou voor iets, een paard moet ten allen tijde kunnen drinken als hij wil drinken. Beperkt drinken geven, die DA moet zich na laten kijken.

Ik zou die reactie van jouw stalgenoot absoluut niet accepteren, een wasplaats kan je zo schoonspuiten als ze er geplast heeft. En die lucht, nou ja, dat is niet anders. Bij paarden heb je nu eenmaal luchtjes.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:19

Wat een onzin zeg! Dit hoort toch bij het hebben en zorgen voor paarden? Je ruimt het nog netjes op...het ruikt op een stal toch ook niet naar viooltjes?
Die mensen doen ook vast hun eigen stal niet mesten??

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:25

Foi wat raar.
Ik had gewoon blijven staan.
Want jij kan er toch niks aan doen.
En had gezegd als je er last van heb ga jij maar buiten staan.

En als dit Door blijft gaan had ik na een andere stal gegaan

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:26

Als eerste zou ik daar snel weg gaan en een gezelligere stal zoeken. Heeft de dierenarts al naar je merrie gekeken of hij iets kon vinden wat de oorzaak zou kunnen zijn?

Tamsin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:32

wat een onzin, paarden stinken nu eenmaal :D . ik zit mijn hele leven al in de paarden, heb ze aan huis en als je alleen maar vanuit de stal naar binnen loopt, ruik je het al. Moet je een andere hobby kiezen als je er niet tegen kunt :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:32

litilaura schreef:
Ja hier hetzelfde verhaal daarom moet ik maar in de stal (buitenbox) staan voor poetsen en zadelen. De dierenarts kon niks ontdekken. Hij gaf me als tip geef het paard gedurende een week zeer beperkt water. Dit omdat er behoorlijk wat paarden zijn vooral merries die uit verveling/aangewende extreem veel drinken omdat er onbeperkt water is. Hierdoor leren ze dat ze alleen moeten drinken als ze dorst hebben en niet uit gewoonte. Bij een vriendin van me met haar merrie hielp het bij die van mij niet.

Een paard beperkt water geven omdat hij/zij plast op de poetsplaats...uuhhh juist 8)7
Ik zou lekker een andere stal opzoeken waar het gezelliger is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:34

Ik zou het gewoon negeren en daar fijn verder blijven poetsen hoor! Als die troela niet tegen de geur van een paardenplasje kan dat gaat ze maar op ballet.. kom nou zeg..
Je kan het eventueel eens proberen na te schrobben met Dettol, dat heeft een sterke geur en dat gebruikte ik altijd om hondenplasjes in huis mee schoon te maken.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:38

Dit is nu letterlijk en figuurlijk 'gezeik' ... :D Niet van jou hoor, maar wel van je stalgenoot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:39

8nnemiek schreef:
Ik zou het gewoon negeren en daar fijn verder blijven poetsen hoor! Als die troela niet tegen de geur van een paardenplasje kan dat gaat ze maar op ballet.. kom nou zeg..
Zou ze wel tegen de geur van zweterige balletschoenen kunnen dan? :+

Als bij ons op de poetsplaats een paard plast, laten we het gewoon liggen, eerlijk gezegd!
Het ruikt inderdaad even, maar het droogt snel genoeg op en dan is die geur ook weg.
Je bent daar voor je paard, niet als schoonmaakster van die stalgenoot.

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:39

Neem een emmer mee. Op moment dat ze haar benen wijd gaat zetten, snel de emmer er onder en vang de urine.
Ze schrikt de eerste moment en stopt de plas, maar het went .
Ik doe het met mijn merrie ook.
Eerste keer ben je misschien onhandig maar het went.
Je moet wel snel zijn want een plas is go gebeurt.

En dan lekker de emmer op de mesthoop legen - het scheelt natte plekken in de stal.
Laat je je niet een pispaal voor de andere worden..:(:)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:47

jirina schreef:
Neem een emmer mee. Op moment dat ze haar benen wijd gaat zetten, snel de emmer er onder en vang de urine.
Ze schrikt de eerste moment en stopt de plas, maar het went .
Ik doe het met mijn merrie ook.
Eerste keer ben je misschien onhandig maar het went.
Je moet wel snel zijn want een plas is go gebeurt.

En dan lekker de emmer op de mesthoop legen - het scheelt natte plekken in de stal.
Laat je je niet een pispaal voor de andere worden..:(:)

Ik zou in staat zijn die emmer dan voor de box van dat zeikwijf te zetten. }>

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:47

En mest ruikt naar roosjes? Of is mesten op de poetsplaats ook taboe.
Ik vind mest meer ruiken dan urine.
Maar jee, wat een enorm gezemel. Als je met dieren werkt, heb je luchtjes die soms inderdaad niet zo fris zijn(en dan vind ik paarden nog een van de minst vieze luchtjesverspreiders. Ik heb stage gelopen in een dierentuin, ga het bavianenverblijf maar eens schoonmaken, dan ruik je zelf nog dagenlang naar iets wat in de goot gelegen heeft...) Niets aan te doen en als je de poetsplaats schoon achterlaat vind ik niet dat je kan zitten zeuren over een spoortje urinelucht.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:48

litilaura schreef:

Paarden die op stal staan gaan niet uit verveling meer drinken.

Paarden die op stal staan eten minder veel minder.

Doordat de paarden minder eten drogen de darmen, daardoor gaan ze meer drinken.

Was het alleen jou paard die daar plaste of ook andere paarden?

Een urine lucht is meer menselijk...
Ammoniak is paard..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:50

Hahaha, zeker jaloers omdat hun merrie hoogst waarschijnlijk juist idioot lang hun plas ophouden en dus niet meer te rijden zijn dan, omdat de dames niet tegen het gespetter kunnen....
Even met de staleigenaar overleggen, over het wegsturen van een andere net zo veel betalende stalgenoot, krijg je geen respons, weet je dat je weg moet wezen daar...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:53

Ik heb ook een paard gehad die dat deed. Poetsen deed ik daarom alleen op de wasplaats anders bleef ik met water slepen en bovendien werd de bodem dan glad op de poetsplaats. Op een wasplaats spuit je het zo weg dus daar over zeuren slaat nergens op.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:57

amosfantasia schreef:
Ik wordt met mijn paard van de binnenpoetsplaats gejaagd door een stalgenoot .De fantastische merrie die ik heb plast buiten en binnen op de was-poetsplaats .Ik maak de plek altijd direct schoon met citrol ,en andere middelen .Spuit alle hoeken en plekken goed schoon,dan de bezem erover .Toch kan het zijn dat de urine lucht niet helemaal weg is .
De ene keer wel en de andere keer niet .Ook al heeft mijn paard niet op de wasplek gestaan en het stinkt ,gaat de wijsvinger naar mij .Er staan behoorlijk wat privepaarden en ik ben niet de enige met een paard die daar staat te plassen .

De persoon die daar ook met haar paard wilt staan gaat mopperen en vindt mij aso omdat het na ruikt van de urine .Met slecht weer kan ik toch niet buiten blijven omdat mijn paard dat doet?Ook ik betaal om op diebinnen plaats te staan.Heeft iemand ook ervaring met een paard wat plast op de poetsplaats?

Laat die geit postzegels gaan verzamelen of zo........

Sorry, maar als die poetsplaats niet voorzien is van fatsoenlijke afvoer, moet ze mopperen bij de eigenaar, niet bij jou.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 07:59

ikke schreef:
amosfantasia schreef:

Laat die geit postzegels gaan verzamelen of zo........

Sorry, maar als die poetsplaats niet voorzien is van fatsoenlijke afvoer, moet ze mopperen bij de eigenaar, niet bij jou.

_/-\o_ amen maar postzegels zijn ook vies hoor

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:01

Overigens mijn merrie die dus plaste staat de hele dag op de wei met soortgenootjes en alleen s'nachts op een paddockbox van 36m2 dus het heeft niks met paarden die op stal staan te maken. Deze methode gebruikt de dierenarts nadat er al een onderzoek was geweest. Om te kijken of het inderdaad een aangewende was in dat geval was het na die week over. En met beperkt bedoel ik 3 gieters water is een halve drinkbak (grote speciekuip) vol de hoeveelheid die een paard normaalgezien zou moeten drinken. Ipv de hele drinkbak vol. De dierenarts bedoelde hier absoluut niet mee een paard uitdrogen! En overigens kreeg ze genoeg te eten gras hooi en stro dus aan lege darmen zal het in mijn geval niet liggen.

Edit 3 gieters is dus 60 liter

@ mousmous cowgirl luckyluna

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:16

Lekkere gezellige boel daar! Straks mag ze niet eens meer in haar stal plassen omdat het vieze luchtjes afgeeft. Ik zou dit zeker bespreekbaar maken met de stal eigenaar en anders een gezelligere plek zoeken. Als die van mij hengstig is pist ze soms door heel de gang, moet ze dan maar een week op stal blijven staan?? Wat een onzin, laat haar lekker gaan dammen.