Ik kom hier omdat ik een beetje "desperate" ben ...
Mijn merrie Azara (tinker) schuurt elk jaar haar manen er af net als haar staart, tot nu toen had ik het nog aardig onder contrôle, alleen omdat ze nergens tegen aan kon schuuren maar toen vondt ze toch uit eindelijk weer een tak ergens ... Ik heb de deken geprobeerd maar daar zat na twee dagen al een groot gat in en ze zweet verschrikkelijk
Toen ben ik maar bij de dierenarts langs gegaan en gevraagd om een bloed testje om te kijken waar ze allergisch voor is en alles kwam negatief terug ! Nu weet ik dus helemaal niet meer wat ik moet doen.
Haar nek is ietjes op gezet, is heel erg gevoelig, zal wel heel erg kriebelen maar mijn andere paardje die bij haar staat heeft nergens last van.
Oh en ze heeft ook wat kale plekjes rond haar neus en ogen.
En dan is er Dax, haar zoontje, hij heeft ook wat kriebel aan zijn manen maar rukt er niets uit. Heeft kale plekjes op zijn Hoofd en schud heel vaak. En zijn vriendje heeft ook nergens last van.
Ze hebben wel allemaal last van luizen, waarvoor ik ze volgend weekend ga behandelen. Zou de een er gevoeliger voor kunnen zijn dan de ander ?
Bedankt voor het advies, weet niet meer wat ik kan doen

.