@ Patsab
Chiropractor heb ik aan gedacht maar als het iets neurologisch is heeft dat geen zin natuurlijk. Hoop dat er meerdere zijn dit herkennen. Jij ook succes met je paard, houd me op de hoogte als je wilt!
@ Brainless, jeetje ja dat lijkt inderdaad alleen doet die merrie het bij iedere pas. Bij mijn paard is het in 1,5 jaar gelukkig nog niet verergerd alleen dat nu zijn andere been ook mee gaat doen.
Kaar, wat ik merk(te) is dat hij niet vlot draaft, al gaat dat nu wel beter. Ik zocht dat bij zijn maagproblemen waar hij nu ook medicatie voor krijgt. Heb 'm alleen nu al 3 weken niet in de bak gehad dus ik weet niet of die medicatie iets veranderd heeft.
Hij is ooit eens van een 1-1,5 m hoge bergwand afgesprongen en geland op het harde. Hij was losgebroken en vond het een leuk spelletje maar was even die afsprong vergeten. Ik kreeg uiteraard een beroerte toen ik dat zag maar hij liep daarna niet kreupel oid dus ik zocht er niets achter. Kan me nu dus ook echt niet meer herrineren of hij daarvoor al zo raar liep... Sukkel paard 
Ik had eerst het idee dat het vanuit zn heup/kruis vastzat ofzo, maar nu dat zijn andere been ook mee gaat doen ben ik daar niet meer zo zeker van.