Uitleg van de Body Condition Score:
Mijn pony heeft net zoals de pony uit het filmpje op een "rechte" rug ipv de vorm van een dakje, en haar billen zijn hoger dan het midden ipv het midden hoger dan de billen.
Klopt deze test? Want dan zijn er echt heel veel paarden met ernstig overgewicht..
Maar het klopt wel, want nu zijn ze beiden erg goed afgevallen en let ik echt op hoe ze blijven en nu zien ze er een pak beter uit .. Leek net alsof ik geen pony meer voor mij had, een iel nekje ipv die dikke speknek die ik gewend was .. Maar nu zie ik de schouder tenminste en die wist ik eerst niet zitten
Net zoals de ribben (die kan ik voelen, niet zien
) .. En zijn rug is ook niet meer gevuld met vet .. Is een heel raar zicht moet ik zeggen, maar het klopt allemaal wel .. En dat betekent inderdaad helaas dat veel paarden te dik zijn
Ik zal morgen even duidelijke foto's plaatsen. Het is bij mij pony helaas niet alleen de kont..

Schrok er wel een beetje van, ook omdat ik het zelf wel mee vind vallen (hij heeft de hele zomer op het gras gelopen, pas sinds een week of 2 overdag in de paddock).