Nieuw Sulbi Psyllium slobber

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tanjaatjuhh

Nieuw Sulbi Psyllium slobber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 14:10

Ik zag dit bij ons in de welkoop liggen. Aangezien er steeds meer mensen psyllium voeren hebben hun er ook op ingespeeld. Lijkt me wel een goede combinatie met de oliën.

NIEUW: SUBLI PSYLLIUM SLOBBER...

Subli heeft een nieuw soort op de markt gezet, De zand afdrijvende Psyllium slobber.
Dit voer zorgt ervoor dat het zand wat in de darmen van het paard/pony zit eruit komt.
Door deze kuur 7 á 10 dagen aan te houden, voorkom je dat je paard/pony zand koliek krijgt, wat momenteel erg veel voorkomt.

Samenstelling o.a. Gerst-vlokken,Psylliumzaad,Tarwezemelen,Lijnzaad,Lignocelluliose,Lijnzaad-schilfers,Lijnzaad-olie,Zonnebloen-olie...

Vanaf nu verkrijgbaar in de winkel.
€21.95 --> 6kg.

Afbeelding

Zit nog te twijfelen om 1 aan te schaffen , gebruik nu de psyllium van de agradi nog. Maar het lijkt me wel wat voor in de winter. Lekker warme slobber voor de paardjes , ze staan bij ons buiten en werkt het zand ook direct er uit.

Is er al iemand die zon zak heeft of al gebruikt heeft?

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:14

Ik doe gewoon psyllium door de slobber heen. Heb ook over deze getwijfeld maar vind het ook fijn om gewone slobber te kunnen voeren.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:51

he dat klinkt wel goed zo gecombineerd!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:02

Ik vind het er best mooi uitzien qua samenstelling..Jammer alleen dat het niet bepaald goedkoop is,alles gaat hier namelijk x 5 :P

Mrijn

Re: Nieuw Sulbi Psyllium slobber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:09

Ik ben ook heel erg benieuwd naar ervaringen. Ik meng nu psyllium door slobber, maar ik krijg dan echt een soort dik behangplaksel dat mijn paard wel eet, maar zeer moeizaam. Ik vraag me af of deze slobber vloeibaarder blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:48

Op hun site staat er niets over en de welkoop heeft het niet...ben genieuwd...

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 19:12

Welkoop bij mij al wel. Misschien kunnen ze het voor je bestellen? Ik moet eerst mijn oude psyllium opmaken voor ik 1 koop.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:15

tja ik ben voor droog voeren dan heeft het de werking in de darmen ipv in de emmer..
is mijn idee en zo veel vezels voer je niet dat ie er verstopping oid van krijgt..

snottebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 08:09

Klinkt goed, alleen ben ik bang dat Gerst-vlokken en Tarwezemelen niet goed zijn voor mijn IR vriendje.
Of zou dit voor een week geen kwaad kunnen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 12:40

Ben even lijnzaad koken en tarwezenelen...tot nog toe stuk goedkoper..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:26

gewoon zelf mengen, lijnzaad koken, psyliumzaad weken en evt zemelen ben je stuk goedkoper mee uit, zeker als je 4 paarden per x moet voeren, ik zou anders ongeveer 3 a 4 zakken per keer nodig hebben, 88- euro, terwijl ik als ik het zelf zou mengen denk ik nog geen 20/25- euro in totaal klaar ben voor 4 paarden

(Net nagekeken, ik heb 14- euro betaald voor 1 kg psyliumzaad in Duitsland bij Makana) ik betaal 10- voor 20 kg zemelen en lijnzaad kost al helemaal niks, geloof een flinke schep voor 5- euro)

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:07

Is mooi spul voor mensen die 1 paardje hebben en van handigheid houden.
Ik.mik paar keer per jaar paar dagen achtereen psylium vezels door het voer.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:12

Gemalen psyllium gebruiken (witte spul) en op het laatste moment door een 1/3 - 1/2 kg geweekte grasbrok mengen. Dan is het makkelijk te mengen en neemt het pas in het paard echt vocht (uit de slobber) op. Als je het meeweekt met slobber dan wordt het 1 plakkerige brij die ze vaak niet lusten ook omdat het lastig eten is (taaie massa).

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:36

Iemand nu al een keer deze slobber aangemaakt? Ben benieuwd of het net zón slijmerige brei is als Sand Ex, wat ze hier weigeren te eten.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:47

Net pas gezien, maar ik vindt het te duur. Psylliumvezels heb ik al in huis en bietenpulp/grasbrok ook. Met die combi ben ik stukken goedkoper uit. Met 1 pony die gaat schuren/stuiteren van allerlei brok en 1 te dik is zelf mengen op basis van een mineralenkorrel een goedkopere optie. En ook 1 waarbij ik makkelijk kan testen wat wel en niet reactie geeft.

Fionarood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 15:43

Ik heb het vandaag voor het eerst geprobeert. Mijn paard de gewone psylium slecht, ook al meng ik het met seniores priores wat hij heerlijk vind. Deze slobber werd geen plakkerige massa en vond hij heerlijk. Ik vind het een aanrader!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 16:20

Ik vind het erg duur voor wat er in zit..vraag mij af of het effectief genoeg is..ik zou dan moeten zien hoeveel psyllium er in zit

marjoleinvb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:05

deze ga ik een x uitproberen. kijken of het werkt.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 11:27

Fionarood schreef:
Ik heb het vandaag voor het eerst geprobeert. Mijn paard de gewone psylium slecht, ook al meng ik het met seniores priores wat hij heerlijk vind. Deze slobber werd geen plakkerige massa en vond hij heerlijk. Ik vind het een aanrader!

Fijn te horen! Thnx! Ik ga het dus ook halen nu het geen plakkerige massa blijkt te zijn.
Voor diegene die het duur vinden.....een emmertje Sand-Ex is nog duurder en dat eten ze vaak helemaal niet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:27

duur in verhouding met zelf zemelen en psylliumzaad mengen, zand clear is helemaal belachelijk duur spul

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:55

Heb het vandaag ook voor het eerst gegeven aan mijn zeer kieskeurige merrie :o
Eerste instantie wilde ze er niets van weten, maar uiteindelijk heeft ze het smakelijk op :9 *\o/* .
Het wordt idd niet zo'n plakkerige bedoeling, want dan eet mevrouw het helemaal niet.
Je moet het wel gelijk geven als het gemengd is met water, als het eventjes staat gaat het wel een klein beetje plakken.....
Heb vandaag met koud water gedaan, morgen even met wat warm water testen.....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:58

Ik ben benieuwd naar de ervaringen. En of het echt werkt.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:00

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 13-02-22 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 21:10

Wat een goeie ervaringen tot nu toe zeg! Dat zelfs de kieskeurige eters het met smaak opeten.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 13:33

Heb de slobber vandaag met warm water gemaakt, dat gaat er sneller in dan gisteren met koud water :9.
Ze stond echt te smullen!!