Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Bij paarden met EMS wordt een perifere insulineresistentie gemeten. De bloedsuikerspiegel is normaal, maar vaak wordt wel een waarde aangetroffen die dicht tegen de bovengrens aanligt van wat gezien wordt als de correcte waarden in een gezond lichaam. Dit wordt ook wel een hoognormale waarde genoemd. Bij sommige van deze paarden komen ook spierproblemen voor waarbij er sprake is van een soort lichte vorm van spierbevangenheid . Dit zou verklaart kunnen worden door de disbalans met betrekking tot de insuline huishouding, maar ook kunnen spierproblemen optreden, secundair aan chronische pijn of discomfort in de hoeven.
http://www.gezondheidvanmijnpaard.nl/in ... ontent=285
FEELTJE schreef:Spierbiopt laten nemen, geen spierziekte vastgesteld, voeding is fibermix van lannoo, weinig suiker, veel vezels en extra lijnzaadolie toevoegen. 2u weide per dag en voldoende hooi.
Geen wortels, bieten of andere suikerhoudende voeding...
De aanvallen kunnen volgens de dierenartsen geen gevolg zijn van spierziekte of spierbevangenheid aangezien de aanval +- 30 seconden duurt en het paard er nadien terug normaal uitziet...
FEELTJE schreef:Is er in de toppic waarin beschreven wordt dat die aanval ook soort verlamming kan zijn, de benen van mijn paard gaan echt uit elkaar glijden, zijn achterbenen staan gedurende +- 30 seconden wel 2meter uit elkaar gaan staan. als ik de aanvallen van pssm lees heb ik meer de indruk dat het over een zeer stijve bolle achterhand gaat? Kan natuurlijk fout zijn he!!