Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
, en voor plassen geef ik haar ook altijd gelegenheid dus. Misschien klinkt het gek, maar ze begrijpt echt sommige woorden, zoals appel, plassen, koekje
, doggies en nog wat termen. Des te knapper omdat ik haar vorig jaar maart uit Ierland heb geïmporteerd. Ze is dus een allochtoon die heel goed haar cursus Nederlands heeft gevolgd
Maar ik praat meestal half Engels/half Nederlands met haar. En natuurlijk geen ellenlange zinnen. In ieder geval: bij een merrie moet je wel goed uit het zadel naar voren willen ze kunnen plassen.
Nou Abby, op straat spettert wel
. Hopelijk was het niet in een bewoonde straat want dan heb je nog kans op commentaar ook
. Sox heeft het 1x gedaan toen ik haar afzadelde in de stal, jeetje wat een zooi zeg. Ik zadel haar af waar de kruiwagens etc. staan en de vloer loopt daar niet af naar buiten maar juist wat op. En er is geen afvoerputje. Moest dus wel die urine kwijt en natuurlijk ook nog een paar emmers water er overheen. Met een bezem allemaal en een hoop kracht om al dat vocht omhoog en naar buiten te krijgen. Gelukkig had niemand het gezien en het was warm dus het zal redelijk snel opgedroogd zijn, ik heb er nooit iets over gehoord...
.
.

Citaat:Nou Abby, op straat spettert wel . Hopelijk was het niet in een bewoonde straat want dan heb je nog kans op commentaar ook