moeilijke beslissing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sophie310394

moeilijke beslissing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 22:28

Dag lieve mensen,

Ik zit met een gigantisch dilemma en mijn vraag was nu wat jullie mening is.
Sins februari dit jaar heb een ik een super lief paardje gekocht alleen nu zijn wij er achter gekomen dat hij vergroeide wervels heeft. Omdat wij hem hebben laten keuren komt dit natuurlijk als een gigantische klap want ik ben dol op hem. Ik moet een training met hem gaan volgen die eerst drie maanden duurt, elke dag oefeningen doen, alleen ze konden mij niet garanderen dat ik dan ooit nog zou kunnen rijden.
wij hebben de oude eigenaar ingelicht en verteld wat er aan de hand is en hij is berijd om het geld terug te storten maar dan moet mijn paardje ook weer terug!
Nu kan ik dus sta ik voor een keus, hou ik mijn vriendje en ga ik er gewoon voor of breng ik hem terug zodat ik een nieuw paard aan zou kunnen schaffen. Ik ben super dol op hem alleen ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen, hij is een super lief paard maar ook heel erg sterk dus dat maakt het straks natuurlijk lastig met die oefeningen.
Ik hoor graag jullie mening wat jullie zouden doen

Jilletje

Re: moeilijke beslissing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:32

Klinkt mischien hard, maar ik zou hem terug brengen en een gezond paard kopen

smokey2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:32

Hej,

Oh wat een rot beslissing moet je maken. Ik zou het niet kunnen, waarom omdat ik dan niet weet waar het paard dan terecht komt. Wie weet brengt de vorige eigenaar hem naar de slacht.
Je kunt dan misschien wel niet meer op hem rijden, maar je kunt toch ook horsemanship gaan doen.

Ik ga volgen ben wel benieuwd wat je gaat doen.
Heel veel succes ermee

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:34

Ik zou zeggen; zolang hij niet dodelijk ziek is niet terug brengen.

Maar het ligt er maar net aan hoeveel je van hem houdt en wat je plannen zijn en of je het financieel en geestelijk gaat redden. Succes...

Tamara_Macy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:36

Oh wat moeilijk! En wat rot voor je :( pfff tsja...Ik denk dat je moet overdenken wat je wil in de toekomst. Ga je voor recreatie, zou ik er helemaal voor gaan om je paardje te trainen. Een dier met zo'n lief karakter en de bijzondere klik tussen jullie vindt je misschien niet bij een ander paardje. Probeer in kontakt te komen met mensen die ervaring hebben met dit probleem en misschien kunnen zij je vertellen over de bevindingen en prognose voor de toekomst.

Wens je sterkte en ook heel veel geluk toe.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:37

Ach wat een enorm dilemma |( .Maar wat netjes van de vorige eigenaar dat hij het geld terug wil
geven. Het klinkt nu misschien heel hard wat ik ga zeggen, maar ik zou dit aanbod met beide handen
aannemen. Zo krijg je de kans om een ander paard te zoeken en een nieuwe start te maken. De toekomst met dit paard ziet er toch echt heel onzeker uit en wie weet lopen de kosten dan zo hoog op dat je dan alsnog je paard niet kunt houden. Als het aanbod dan niet meer geld sta je echt met lege handen.
Ik begrijp echt heel goed dat het heel moeilijk is om een beslissing te nemen, maar ik hoop dat je dit advies in overweging wilt nemen. Heel veel sterkte :(:)

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:38

Huhmm moeilijk... Als het financieel geen probleem is zou ik het met dit paard proberen. Mocht het niet lukken dan liggen de beslissingen bij jou. Wie weet gaat de oude eigenaar hem weer gewoon doorverkopen.

mOniiQue8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:40

Ik zou er voor gaan!! Ik heb een vergelijkbare situatie en ben er ook voor gegaan. Ook al is het moeilijk, ik heb er geen moment spijt van gehad.
Wat moet je met de training bereiken eigenlijk?

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:43

Ligt er natuurlijk een beetje aan wat voor prognose de dierenarts heeft gegeven. Hoe groot acht hij de kans dat je probleemloos kan rijden straks? Maar bij mij ging het paard wel terug denk ik wat een ellende haal je je op de hals als je hem houdt. Mocht je er wel een keer vanaf willen raak je hem aan de straatstenen niet kwijt. Nu even heel erg zuur en vervelend maar scheelt je voor straks een hoop geld en kopzorgen. Hij hoeft maar een pas onregelmatig te lopen en in je hoofd is het dan alweer een probleem vanuit die wervels, nee ik zou er niet mee doorgaan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 22:48

Ik vind het heel erg tof van de vorige eigenaar, dat ie meteen zegt van geld terug en dan ook het dier terug naar hun, is ook niet meer dan logisch en eerlijk.

Je kan vragen wat ze ermee gaat doen en alsnog gaan beslissen, houden of terug naar de vorige eigenaar.

Vergroeid is vergroeid en dat komt niet goed meer, in ieder geval niet zoals het hoort.

Tja moeilijk maar ik zou het wel terugbrengen maar dan alleen als het netjes met hem afgehandeld wordt en niet in de handel terechtkomt, zeker omdat je m nog maar pas een paar maanden hebt.

Was het een handelsstal? particulier?

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:27

Ik zal je topic van WWW naar MD verhuizen.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:30

Ik zal 'm terug doen, super ook van de vorige eigenaar dat ze die optie aanbieden!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:31

Ben blij dat de vorige eigenaar wil meewerken. Doe jezelf een plezier en koop een nieuw paard dat je direct laat keuren.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:34

Vraagje: wie heeft geconstateerd dat het dier vergroeide wervels heeft? Betreft het Kissing Spines?

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:39

Wat is het "doel" voor jou van dit paard? Heb je hem gekocht omdat je heel graag wilt rijden of bijvoorbeeld wedstrijden wilt rijden? In dat geval zou ik'm toch terugbrengen. Stel, je kunt er inderdaad niet meer op rijden, dan heb je straks een paard waar je niet mee kunt doen wat je graag zou willen. Maar als je het ook leuk zou vinden om andere dingen met hem te gaan doen, zoals bijvoorbeeld vrijheidsdressuur, of mennen ofzo, dan zou je kunnen beslissen hem te houden.

Mariaboz1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 21:40

Persoonlijk zou ik hem terug brengen. Sterkte met je keuze,

RenS312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:19

Jeetje wat "knap" dat sommige hem zouden terug brengen.. Ik zelf raak gehecht aan z'n beestje ongeacht of het een paar maanden is.. Misschien kun je afspreken het die 3 maanden te proberen en als het dan nog niet gaat evt terug brengen? Of Miss 50/50.. Sterkte

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 22:31

poeh wat een moeilijke beslissing,
zou toch eens goed nadenken,
wat voor ruiter ben jij?
en wat voor doel heb je het paard gekocht?
miss is een second opion een mogelijkheid? en je wensen erbij te vertellen?
in ieder geval wens ik je veel sterkte...

Met een van mijn paarden heb ik ook een soort gelijk iets meegemaakt,
mijn paard werdt afgekeurd door mogelijk een ocd in zijn spronggewricht..
door meerdere dierenartsen..toen heb ik hem weer na de handelaar terrug gebracht...
Daarna kreeg ik echt spijt..en besefte ik heb mijn beste vriendje verkocht..maanden gezocht na hem.en toen vond ik hem weer, en heb ik hem weer terrug gekocht, met het doel dat hij met vervroegd met pensioen kon hij was toendertijd net 4 jaar toen ik hem terrug kocht...ik ben toen met hem na de kliniek gegaan, om te kijken wat alle mogelijkheden waren, ik heb hem helemaal rontgen laten keuren, en hij werdt rontgen helemaal goedgekeurd! hij mankeerde niks! ik kon gewoon alles met hem doen die ik wou!
en geen ocd! of andere enge dingen.
Hij is inmiddels 11 en heeft in al die jaren nooit ergens last van gehad!
dus denk echt goed na wat je wil gaan doen.
ik heb de verkeerde keus toendertijd gemaakt, maar had het geluk dat ik hem toen terrug vond en dat hij echt wel goed was!

heel veel sterkte met de beslissing!!!

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 23:33

Vraag of je een gedeelte geld terug kan krijgen .Dat je hem voor slacht waarde wil houden .
Misschien doen de vorige eigenaars dat . En dan kun je kijken of je het herstel proces in wil .
Financieel is het dan iig makkelijker .
En heb je toch wat geld achter de hand mocht hij niet Herstellen

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 10:27

Ja ik kan me voorstellen dat het reuze moeilijk is.. ik zou mijn paarden voor geen goud weg kunnen doen.. maar je hebt deze nu 4 maand.. als het vergroeid is komt het nooit meer goed, eenmaal vergroeid blijft vergroeid, wat je er ook aan doet qua training.. Een paard onderhouden kost ontzettend veel geld, en rijden zal hoogstwaarschijnlijk nooit meer kunnen, wil je een paard om alleen te poetsen? Daarbij ook nog de vraag, hoelang gaat het duren voor het paard onbelast ook pijn krijgt? Ik vind het supertof van de vorige eigenaren dat ze dit willen doen, dus ik zou die kans aangrijpen..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 12:08

RenS312 schreef:
Jeetje wat "knap" dat sommige hem zouden terug brengen.. Ik zelf raak gehecht aan z'n beestje ongeacht of het een paar maanden is.. Misschien kun je afspreken het die 3 maanden te proberen en als het dan nog niet gaat evt terug brengen? Of Miss 50/50.. Sterkte

Tussen eraan gehecht raken en voor het zelfde geld een volledig gezond paard kopen zit een nuance. Nu ligt er eraan wat je doel is met een paard. Maar als ik een paard zou kopen dan is het om te rijden. Als deze kort daarna een medisch probleem blijkt te hebben dat dit rijden in gevaar zou brengen en de vorige eigenaar is bereid het dier terug te nemen dan gaat ie gewoon terug. Daarbij laat het zien dat het heel onverstandig is een paard pas na aankoop te keuren.

sophie310394

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 17:25

we gaan het proberen ik kan hem niet missen! er ligt een spier over de vergroening heen die de klappen opvangt als we deze spier gaan trainen en het sterk genoeg word kan ik gaan rijden. Ik vind het fijn dat jullie gereageerd hebben heb hier goed over nagedacht.
Maar ik kan er niet mee leven dat mijn paardje naar de slager gaat zonder dat ik het geprobeerd heb!

sophie310394

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 17:26

Lara_Silver schreef:
RenS312 schreef:

Tussen eraan gehecht raken en voor het zelfde geld een volledig gezond paard kopen zit een nuance. Nu ligt er eraan wat je doel is met een paard. Maar als ik een paard zou kopen dan is het om te rijden. Als deze kort daarna een medisch probleem blijkt te hebben dat dit rijden in gevaar zou brengen en de vorige eigenaar is bereid het dier terug te nemen dan gaat ie gewoon terug. Daarbij laat het zien dat het heel onverstandig is een paard pas na aankoop te keuren.

we hebben het laten keuren voor de koop alleen bij een keuring maken ze geen foto's van de rug alleen van de benen! daarom is het er niet uitgekomen, ze zijn er pas achtergekomen nadat hij drie dagen onderzoek heeft gehad...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:30

Ik zou echt terug brengen .

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:31

ik zou hem houden....wat bij komt dat blijft,wat het ook mankeert.En als het niet meer paardvriendelijk is dan zorg ik dat er een einde aankomt.