Daarnaast krijgt ze van de staleigenaar twee keer per dag een kwart kilo basisbrok en van mij na het werk Havens Draversbrok (voor de extra energie.
Nu staat ze sinds kort, gelukkig, weer op stro en heeft ze wel iets te knabbelen. Maar naar mijn mening niet genoeg.
Extra kuil is geen optie. Dit is niet mogelijk bij de staleigenaar en ik vrees dat ze dan dikker gaat worden.
Ik heb overwogen zelf hooi te kopen en haar dit te voeren. Probleem hierbij is dat ik dit dan ergens op moet slaan (wat niet mogelijk is) en daarnaast kost het ontzettend veel geld.
Nu kwam een stalgenootje met de optie om grasbrok te gaan voeren. Iets waar ze extra op moet gaan kauwen en de vertering langer duurt (waardoor haar maagzuren beter geneutraliseerd kunnen worden), en het is toch weer een soort bezigheidstherapie.
Na een beetje lezen op Bokt zou het toch niet zo goed zijn? Maar kan niet goed vinden waarom, de posts worden verder niet onderbouwd. Ik ben dus wel heel erg benieuwd wat de voor- en tegenstanders van grasbrok zeggen en of dit een goede aanvulling zou zijn op haar rantsoen.
Wie heeft hier verstand van? Ik ben erg benieuwd